7.02.2009

KIYMALI TOMBİK PİDE



Merhabalar herkese,

Aslında pidenin adı bu değil tabii ki ama benim üstün yeteneğim sonucu tombik pide haline geldiler.İlk kez yaptığım bir tarif olduğundan yeterince ince açtığımı düşündüm ya da bu kadar kabaracaklarını hesap edemedim.Sonuçta biraz kayık modeline benzer ama yine de yumuşak ve lezzetli pidelerim oldu.
  • 4 su bardağı un
  • yarım su bardağı ılık su
  • yarım su bardağı ılık süt
  • 1 yumurta
  • 1 fincana yakın sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı toz şeker,1 tatlı kaşığı tuz
  • 1+1/2 tatlı kaşığı instant maya
İÇİ İÇİN: Soğan,biber ve domatesleri incecik doğrayıp sıvı yağda kıymayla kavurdum.
 Baharat ve maydanoz ekledim.
Unu,mayayı,tuzu karıştırdım.
Su,süt,şeker,yağ ve yumurtayı ayrı bir yerde çırpıp una ekledim ve yoğurdum.
Sonra uzunlamasına açtığım hamurun içine kıymalı harçtan koyup,hamurun kenarlarını kıvırdım. 
Elimi ıslatıp kenarlarını biraz bastırarak düzelttim.220 derecede pişirdim.
 Yanına ayran ve yeşil salata hazırladım.
Afiyetle yedik.  
Sevgiyle kalın.

12 yorum :

  1. Kıymalı pide ...
    Ayy canımda çok istedi..:P

    Sihirlioklava Bloğuna "Tepkiler" yazan bir bölüm eklemişsin,alttaki iki kutu gözükmüyor haberin olsun...

    Bizde bloğumuza giremiyoruz şu an,blogcu.com'da bir şeyler oldu,beklemekteyiz..:P {insansevgisi}

    YanıtlaSil
  2. Aman o ne öyle
    nasıl bir güzellik,karnımda acıktı zaten.Ellerine sağlık
    Keşke o pideler benim evde olsaydı şimdi ahh ah:))

    sevgiler canım iyi haftalar

    YanıtlaSil
  3. Tombik tombik ne kadar güzel duruyor.
    Canım waffle da yanlış anlama.
    Sen benim bakmadığımı düşünme diye gördüğümü dile getirmek istedim. Senin yazını ben hiç yanlış anlamadım. Sende sakın benimkini yanlış anlama.
    Böyle durumlarda yanlış anlaşılıcam die ödüm kopuyor.
    Sevgiler.
    İyi hafta sonları.

    YanıtlaSil
  4. mhh,canim cekti bak yine,ellerine saglik gülüm,sevgiler..

    (blogcuda sorun halen hal olmus degil gülüm buraya tasinmakla iyi etmisiz galiba.:)öptüm..

    YanıtlaSil
  5. YERİM BEN O TOMBİK PİDELERİ ELLERİNİZE SAGLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. canimsin azönce senin bu koymus oldugun google cevirisine bir bakayim dedim hollandaca olarak,kelimelere sasa kaldim dogrusu:))yari türkce kalmis sekilde birde hollandaca tabikide yalniz bildirmek istedigim varkensvlees pide yaziyor yani ne alakaysa afedersin domuzeti demek o varkensvlees:))kiymayi yaptilar hemen domuzeti halbuki onu baska birsekildede cevirebilirlerdi neyse canim paylasmak istedim sadece sevgiler...:)

    YanıtlaSil
  7. canım sende blogspota üye olmuşsun çok sevindim yeni gördüm ben kıymalı piden güzel olmuş bende bir türlü beceremiyorum şekil vermeyi ama olsun tatları güzel ya önemli olan da o ellerine sağlık iyi pazarlar iyi geceler

    YanıtlaSil
  8. gece gece yapılmaz ki bu...
    süper görünüyorlar
    ellerinize sağlık
    tombik tombik hemdeee

    YanıtlaSil
  9. canimsin bende pek anlam veremedim aklimdan gecti tombik diyemi acaba diye ama sanmam ya kendi kafalarinca uydurmuslar iste:)fakat bende cok güldüm:))sevgiler gülüm sana ve melegine iyi uykular,,,

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım pek bi iştah açıcı canım çekti valla:))

    YanıtlaSil
  11. ofof..of buda böyle tam karşımda ben acıkmış vaziyette nasıl yorum yazılır ?yenilir ..selam bloğunu izlemeye geldim banada beklerim çaya gel pidelerle ..

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık enfes olmuşlar sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...