28.02.2009

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ


Hepinize merhabalar,

Kış gelip te bloglar portakal kokmaya başladığından beri denemek istediğim bir tarif.
Bir çok farklı tarif arasından en sonunda deneyip başarılı olduğum tarifi sizlerle de paylaşmak istiyorum..
  • 3 portakalın kabuğu
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1.5 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • 1 çay bardağı şeker(üzeri için)
Portakalımızın beyaz kısımlarını da çıkararak 1 cm. kalınlığında şeritler halinde dilimleyelim.
Çukur bir kabın içine koyarak üzerine biraz tuz ve sıcak su ekleyelim.
Arada bir suyu değiştirerek 1 gece bekletelim.(Tuzun konma nedeni ve suyun değişirilmesi kabukların acısının çıkması için.)
Ertesi gün kabukları üzerine geçecek miktarda su ekleyerek 5 dk. kaynatalım.
Bu suyu süzüp,yeni su ekleyerek yeniden 1 gece bekletelim.Bir sonraki gün suyunu süzüp kabukları bir tencereye alalım ve üzerine su ve şekeri alıp 35 dk. kaynatalım.
Suyunu çekip şerbeti koyulaşmaya başlayacak.
Bu süre sonunda limon suyunu ekleyip 5 dk daha kaynatın.Daha sonra ılımasını bekleyin ve şerbetinden arındırarak düz bir yerde toz şekere bulayın.Tel ızgaraya dizin ve 3-4 saat kuruması için bekleyin. 
İyice kuruduktan sonra mis kokulu şekerlemeleri bir kavanoza koyup kapağını sıkıca kapatın.
Buzdolabında saklayıp keklerde,pastalarda ve muhallebilerde istediğiniz şekilde kullanın. 
Afiyet şeker olsun efendim.

Sevgiyle kalın...

29 yorum :

  1. çok güzel oluyor bende arada yapıyorumcanımseninkide çokgüzel gözüküyor sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  2. harika bir görüntü elde etmissin canim emegine saglik:))ciceklerimizde cok güzel acmislar:)hayirligeceler gülüm..

    YanıtlaSil
  3. Canım gerçekten mis gibi kokan bir şekerleme oluyor.Portakalların aroması kaybolmadan bol bol yapmak lazım ama zaman yok ki.

    YanıtlaSil
  4. görüntü enfes ellerine saglik
    güzel bir hafta sonu dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ben ilk kez duyuyor ve ilk kez görüyorum her zamanda diyorum ya bu bloglar bana çok şey öğretti çokkk

    YanıtlaSil
  6. bende bu miss gibi portakal kokusu nerden geliyor diyordum.düştü yolum buraya süper olmuş arkadaşım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. candancım aynen hiç yemediğim bir çok yemeği burda görüp denedim.Türk mutfağı çok çeşitli...Yemek kültürümüz artıyor..Ayrıca porakal kokusunu takip eden herkese teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. ohhh... mis gibi portakal kokusu aldim. ellerine saglik canim. güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  9. harika bişey bende hiç yapmaıdm.deniyim hemen.bende kabukları doğrayıp kavanoza bir sıra kabuk bir sıra şeker dizerim.bekleyince kekler için güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  10. Bu portakal şekerlemesinin tarifini Tvde bir bayan vermişti. Ama seninki gibi değildi. Yaptım o kadar acı oldu ki yiyemedik. Ama senin yöntemin yüzde yüz acısının çıkmasına neden oluyordur bence. Tarif için çok teşekkürler.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. portakal kokusu buraya kadar gel di.. acaba kayısı danda olur mu ??ya
    ndaki atatürk slayttına bayıldım

    nasıl koydun ??ben de istiyorum ..sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  12. kayısıdan olup olmadığını bilmiyorum.slayt için de üzerine tıklarsan kodunu alabilirsin.

    YanıtlaSil
  13. Bende hiç yemedim ve en kısa süede yapmayayı çok istiyorum.missler gibi portakal kokusuna bayılıyorum.
    ellerine sağlık canım
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  14. hep görüyordum bir kere denedim olmamıştı bende bırakmıştım inşallah senin taririnle beceriririm sevgilerle.

    YanıtlaSil
  15. nefis görünüyorlar canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Ziyaretinize teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  18. CANIM PORTAKALLAR GÜZEL SUNUMUN ONDAN GÜZEL ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK.BEN PEK SUNUMU BECEREMİYORUM GÖRÜNCEDE İNSAN ZEKASINA HAYRAN KALIYORUM ÖPTÜM SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  19. CANIM....

    öncelikle bu güzel sayfana sık sık uğrayamadığım için çok özür dilerim.üzgünüm..bu müzik ve bu güzellikler inan beni üniv.yıllarıma götürdü ve çok cezbetti..
    bu tarifi denemeyi bende çok istiyorum.senin yaptığın harika lezzetlere güvenerek bu tarifi aldım.vakit bulduğumda mutlaka deneyeceğim.ellerine emeğine sağlık.. benim vefalı can dostum.sevgilerimle..herşey gönlünce olsun..

    YanıtlaSil
  20. merhaba canım güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim ziyaretine geldim şekerlemeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Ben de aci olur diye hep denemeye korkanlardanim ama benim portakalli pastama da iyi yakisir hani.
    Bir taraftan da soylemeden edemeyecegim goruntuyu harika yakalamissin.Bahar havasi esmis gecmis sanki blogundan.

    YanıtlaSil
  22. mevsimi geçmeden denemek lazım portakal şekerlemelerini bende çok merak ediyorum tadı nasıldır deniycem canım arkadaşım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. arkadaşım paylaşımın için teşekkürler.Benimde bir türlü yapmadığım çok sevdiğim bir lezzet.Bu tarifi deneyeceğim
    sevgi ile kal

    YanıtlaSil
  25. Epeydir uğrayamıyorum arkadaşım,kusura bakma. Bu aralar çok yoğunum. Blog arkadaşlarıma ve kendi bloguma vakit ayıramıyorum. Bende bu sene univ.sınavına girmek istiyorum. Buyüzden yoğun ders çalışıyorum. Ama senin portakallara yorum yazmadan geçemedim canım.Çok güzel, denemek isterim doğrusu. Pastalarda da kullanılır herhalde. Ellerine sağlık. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  26. Güzel kokusundan mıdır nedendir bilmiyorum ama portakalın kabuklarını bir türlü atmaya kıyamıyordum.Portakal reçeli yapmak için biriktiriyordum.Bu tarif de benim portakal kabuklarımı değerlendirebileceğim güzel bir tarif.Çok lezzetli görünüyorlar,ellerinize sağlık Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  27. Sekerleme tarifi hic gormemistim bu gune kadar. Ama coks ey kaybetmisim, oglumun 3 yasina girecek oldugu su zamanlarda, bunu malesef itiraf edebilirim.

    Tarifinizi uygun bir zamanda deneyip, size geri donecegime, soz veriyorum!

    Ellerinize saglik olsun

    www.kralcipplak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  28. Sekerleme tarifi hic gormemistim bu gune kadar. Ama coks ey kaybetmisim, oglumun 3 yasina girecek oldugu su zamanlarda, bunu malesef itiraf edebilirim.

    Tarifinizi uygun bir zamanda deneyip, size geri donecegime, soz veriyorum!

    Ellerinize saglik olsun

    www.kralcipplak.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...