23.02.2009

SODALI BÖREK




Hepinize merhabalar...
İşte size sodalı tariflere merak saldığım şu günlerde bir de sodalı börek tarifi.
Su böreği tadında,yumuşacık,ertesi gün de lezzetini koruyan şirin mi şirin bir börek...

İsterseniz ben hemen yazmaya başlayayım.
  • 5 yufka
  • 3 yumurta (1 sarı üstüne ayır)
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • Beyaz peynir,maydanoz
  • 2 şişe soda
Benim fırınım midi boy fırın,onun tepsisine göre anlatacağım.
İlk yufkayı tepsiden taşacak şekilde koyalım.1 sarı ayırıp kalan yumurtalara sıvı yağı,yoğurdu ve 1 şişe sodayı ekleyelim.
Bu harçtan yufkanın üzerine iyice sürelim.Yine 1 yufka daha alıp,buruşturarak tepsinin içine serelim.Parçalayıp ta koyabilirsiniz.
Üzerine harç sürüp 3. yufkayı da aynı şekilde koyup harçladıktan sonra üzerine peynirli karışımı yayalım.
Kalan 2 yufkayı da harç sürerek yerleştirdikten sonra,tepsinin kenarlarında kalan yufkayı 5. yufkanın üzerine kapatalım.
Böreğimizi dilimleyip,1 şişe sodayı üzerine gezdirelim.
Buzdolabında birkaç saat bekletip çıkardıktan sonra yumurta sarısı sürüp 200 derecede pişirelim.
Gerçekten de börek ,kek gibi kabardı.
Hatta abarısız fırının üst kısmına değdiğinden ortasında hafif bir yanık bile oluşu.İşte denemek isteyenler için tarifimi verdim.
Sevgiler hepinize...
Afiyet olsun...

31 yorum :

  1. ellerine sağlık canım bende yaparım haikaten su böreği tadında oluyor.afiyet olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. of of ellerine saglik gülüm ya bak canim cekti simdi yine:))sodaliyi hic denemedim ama iyi notlar okuyorum bu konuda,harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. arkadaşlar harika olmuş bu börek...
    inanın 3 dilim yedim ve kendimden geçtim....
    teşekkürler aşkım....
    iş seyahatindeki POSEIDON..........

    YanıtlaSil
  4. ya AŞKIM çabuk dön...özledim...evde bekleyen DALİDA

    YanıtlaSil
  5. harika.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ya canım bi durun ya vallahi kafayı zıplatıcam börekler pastalar tatlılar kekler bazen diyorum şu yemek bloglarını hayatımdan çıkarayım arkadaşlarıma kıyamıyorum sonra!! akşam akşam böyle bir güzellik olmaz yani hemde sodalı bu börekler su böreği gibi oluyor hatta daha güzel ellerine sağlık yiyenlerede afiyet olsun aslında benim bugün oturup zümre toplantı tutanağı yazmam gerekiyor da ben bu bloğu başından kalkamıyorum hastalık gibi bulaştı bana neyse öptüm arada uğrarım yine

    YanıtlaSil
  7. çok lezzetli ve su böreği tadında gerçekten yufka açmayı bilmediğim için yaparım ben de ara sıra ellerine sağlık görüntü süper.sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  8. Eminim tadı harikadır. Soda da kabartıyor diye biliyorum. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. nefis gözüküyor.tadıda eminim öyledir..ellerine sağlık cnm..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba sihirli oklava ,bloğuma yazmışsın .Kuru bir teşekkür olmasın dedim.Bloğunu izlemeye alıyorum ,Uygulanabilir tarifler verdiğini düşünüyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. elelrine sağlık canım bende bir kez yapmıştım hakketen çok güzel oluyor..

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık,ben çok yaparım,aniden bir misafir geldiğinde çok iyi oluyor..birde ben teremyağ koyarım,yalancı su böreği gibi oluyor..tekrardan eline sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Eline sağlık,ben çok yaparım,aniden bir misafir geldiğinde çok iyi oluyor..birde ben teremyağ koyarım,yalancı su böreği gibi oluyor..tekrardan eline sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Sodalı böreğe bayılırım.Su böreği gibi oluyor.Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. sodayla yapılan börekler nefis olur
    ellerine sağlık buda güzel olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. of offff.. bu ne böyle yaaaaa..!!!ben kilo vermeye uğraşıyorum sen börek koyuyorsun şimdi ben bunu yapmadan duramam çok ta çıtırr gözüküyooo...sevgiyle kal .

    YanıtlaSil
  17. Sodayla yapılan börekleri çok seviyorum. Enfes bir görüntü eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  18. Canım arkadaşım ilgin için çok teşekküre geldim.inan beni öyle mutlu ettiki ilk defa bugün ateşi düştü ve uykuya daldı ama durumunda pek değişme yok.sürekli kucakta mızıldıyor inşallah geçer.inan yemeği bile eşim geldikten sonra son anda yapabiliyorum.çok zormuş zaten zayıftı,iyice eridi.çok bunaldım ama bunada şükür.inşallah en kısa zamanda yine yazışmak dileğiyle
    çok öpüyorum canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  19. Tekrar ben derdimden inan unuttum böğreğin nefiss görünüyor.
    ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  20. canım ya bu ne güzel olmuş böyle
    ellerine sağlık
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. SELAM CANIM BU BİR DENEME MESAJI DAHA SONRA DETAYLI BİR YORUM YAPACAĞIM SEVGİLER KEKCAFE.BLOGSPOT.COM

    YanıtlaSil
  22. SELAM CANIM DENEME....KEKCAFE.BLOGSPOT.COM

    YanıtlaSil
  23. dünde yazdım bu nefisss böreğe yorum ama maalesef error verdi:((
    bugün tekrar deniyorum:)

    ellerine kollarına sağlık canım,
    nefis görünüyor
    sevgiler öpücükler

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel olmuş.Pofuduk pofuduk.Gel de yeme bakayım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. hımmmmm, sodalımı, denemeye değer, harika gözüküyor, ellerine sağlık......

    YanıtlaSil
  26. BENDE YAPARIM SIKÇA HEMDE ÇOK SEVERİZ HEMDE KOLAYIMA GELİYOR SUCUKLU KAŞARLISINIDA YAPIYORUM BEN ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK SEVGLERİMLE

    YanıtlaSil
  27. CANIM BENDEN ÇOK ÇEKTİN TEŞEKKÜRLER.HALLEDİLMİŞTİR.ÇOK MUTLUYUM.GÖRÜŞMEK ÜZERE

    YanıtlaSil
  28. SODALI BÖREK ENFES DURUYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM...

    YanıtlaSil
  29. bu blog neden benim karnımı acıktırıyor ve hep ağzımın suyu akıyor? :))

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...