19.03.2009

AÇMA TARİFİ

 
















MERHABA...
Bu nefis açmaları alan alsın çayının yanına ,afiyetle yesin.
Çünkü uzun bir süre yapacağımı sanmıyorum.
Bu ilk denememdi.Ama benim gibi hamurla fazla uğraşmayı sevmeyen birine göre değilmiş.Bu konuda pratik olanlara garip gelse de " hamuru kopar,elinde aç,içine biraz yağ sür.Sonra da bir o yandan bir bu yandan burgu yap. Aman o taraf ince oldu da burası daha kalın buruldu " derken sıkıntılar gelsin.Yok,yok...Belki de günümde değildim.
Sonuç nasıldı derseniz , o güzel kokuyu ve sıcacık yumuşacık lezzeti bilenler bilir.Çok güzeldi.İşte ben de bu güzelliği burada ölümsüzleştiriyorum.
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 3 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • içine sürmek için biraz eritilmiş tereyağı
  • 1 paket insant maya
  • 2 yumurta (akları içine sarısı üzerine)
  • 4 su bardağı kadar un
Önce sıvı malzemelerimizi ve şekeri ekleyip karıştırıyoruz,sonra da unu ve mayayı ekliyoruz.Tuzu da mayaya direk değmeyecek şekilde koyuyoruz.
İyice yoğurduğumuz yumuşak hamuru üzerini örtüp 1 saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz.Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçaları koparıp elimizle çay tabağı büyüklüğünde açıyoruz.İçine eritilmiş tereyağdan 1 çay kaşığı kadar sürüp rulo hale getiriyoruz.Rulo hamuru iki tarafından tutup,birbirinin aksi yönünde döndürüyoruz.Bununla uğraşırken tepsiye dizdikleriniz biraz daha mayalanıyor.Aman aralıklı dizin!
Üzerine bolca yumurta sarısı sürüp susamın ekledikten sonra 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.Midi fırın tepsisiyle iki tepsi çıkıyor.
Gerçekten yumuşacık,güzel açmalarınız oluyor...
İşte böyle...Yapana da yiyene de afiyet olsun:))

36 yorum :

  1. Ellerine saglik canim... Gorunce ilk aklima gelen yarin sabah ise giderken bunlardan bir iki tane goturmek :))) sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  2. açma yaparımda yerimde:))görüntü güzelll bunları ben aldım sen yapma bi ta bıktın kıss:))iyi uykularr elifi uyumasını beklerken bnd blog turlarındayımm:))sen uyuyorsundur ata kocaman maşalahh

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik canim yolum düserse oralara gelirim yardima birlikte yapar birlikte yeriz insallah:)) harika görünüyorlar cokta güzel kizarmislar..vallahi canim cekti simdi bak sizlere afiyetler olsun gülüm öptüm cook iyigeceler...

    YanıtlaSil
  4. Günü miss gibi Açmayla,kapamaya geldim...:))
    İyi geceler Derya...

    YanıtlaSil
  5. Açmalardan bir tane de ben kaptım arkadaşım. Hmmm bir bardak sıcak çayla güzel gitti. Ellerine sağlık. Zaten internet üzerinden bir bunu yapamadığımız kaldı. İnşallah yakında o da olur. Kimbilir. Yaptığımız güzel lezzetleri gerçek anlamda tadabiliriz de belki. Amann bakma bana benimki hayal. Güzel bir hafta sonu ve hayırlı cumalar
    diliyorum arkadaşım.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ŞU AN KAHVALTI DAYIM MİİS GİBİ KOKTU BAKAYIM DEDİM KİM YAPMIŞ.:)ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLERT. 1 TANE ALDIM.

    YanıtlaSil
  8. kokusu buralara kadar geldi canım. ellerine sağlık bende senin gibi sıkıntılı tariflere gelemem. Napim bakar bakr durum.

    YanıtlaSil
  9. sevgili sihirli oklava (derya ) canım hayır akser eşi degilim kız bu imaja nerden kapıldın :))
    bu arda sabah sabah acman dan 2 tane aldım ve kaçtım hımmm nefis olmuşlar...
    sevgiler sevil

    YanıtlaSil
  10. ooooo maşallah mis gibi olmuşlar annesi ataya ne güzel mamalar yapmış bizde nasipleneces tabi bu güzel mamalar varken rejim yap olacak şeymi çayımın yanına 1 tanede ben aldım baktım kapan kapana batan geminin malları gibi arkadaşımın ellerine saglık iyi haftasonları

    YanıtlaSil
  11. cok güzel olmus acmalarin. bu kadar cabuk yilma hamur isinden. biraz daha hasir nesir olursan, ki cokta güzel sonuclar elde ediyorsun baksana, yaptikca yapasin gelir. hmmmmmm.... cayla ne iyi gider simdi. hünerli ellerine saglik canim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım .görüntü süper.tadı da öyledir eminim.mayalı hamurlar her ne kadar kolay gözükse de şimdiye kadar ben başaramadım:))iyi hafta sonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. keşke yakın olsaydık..hemen gelirdim valla..ellerine sağlık.benim içinde ye.ama az ye..sonra kilo alıyorum..öptümm..by..

    YanıtlaSil
  14. arkadaşım niye böyle cebelleştin hamurla :)) ellerine sağlık harika görünüyor ben çayımın yanına alıyım iki tane ortalardan kayboluyum en iyisi.Puf puf çok güzel görünüyor açmalar maşallah...


    www.lezzetmutfagi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  15. AYNI SIKINTIYI BEN İSTANBUL SİMİDİNDE YAŞAMIŞTIM BİRDE PEKMEZLİ SUYA GİRİNCE HAMUR HEPTEN YUMUŞAYIP BİRLEŞTİRDİĞİN YERDEN AYRILIYORLAR HAMUR İŞİNİ ÇOKS EVİYORUMMAAM UĞRAŞTIRICI ŞEYLERDEN NEFRET EDİYORUM BİRDE İSTANBNUL SİMİDİMİ FIRINDA UNUTUP YAKMIŞTIMDA GERİYE KOCAMAN BİR BOYUN AGRISI KALDI BANA O GÜNE :((( SENİN YAZIYI OKUYUNCA AHH ÇEKTİM BİR İÇİMDEN
    ELLERİNE SAĞLIK SENİNKİLER HARİKA GÖRÜNÜYOR
    HAYIRLI CUMALAR CANIM..

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNE SAĞLIK CANIM AÇMALARIN SÜPER OLMUŞLAR ÇOKTA GÜZEL YAPMIŞSIN TAM PASTANE AÇMASI GİBİ AÇMAYA DEVAM ET SEN CANIM ÇÜNKÜ ÇOK GÜZEL YAPIYOSUN

    YanıtlaSil
  17. Kendimi yememek için kısıtlıyorum ama açmaya bayılırımm :)Bunlar da harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  18. eline sağlık canım harikasın hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  19. sıcak sıcak ne güzel de yenir.ellerine sağlık canım.enfes görünüyorlar.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. niye öyle diyosun arkadasim yap ara sira bak ne güzel yapmissin, cocuklugumuzda okullarda az mi yedik hey gidi türkiyem hey

    YanıtlaSil
  21. canim bence vazgecme yaptikca pratiklesiyor insanin eli alisyor zamanla usta bir börek cörek ustasi olursun görüntü süper olmus tadida öyledir eminim ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  22. annemin gününe kesinlikle yapmak istiyorum bunu, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  23. Yapımı zor da olsa çok güzel olmuş canım. Ellerine sağlık. Valla canım çekti, olsa yerdim şimdi:) Bu arada kızımı tebrik ettiğin için de çok teşekkür ederim arkadaşım.

    YanıtlaSil
  24. çok canım çekti nasıl güzel kabarmış ve sende teferruatlı anlatmışsın ..bir de kıraç eşliğinde burada gezmeye doyamıyorum ..

    YanıtlaSil
  25. CANIM ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.MUTLU HAFTA SONLARI DİLİYORUM...KEKCAFE

    YanıtlaSil
  26. O kadar güzel olmuş ki,insan yememek için zor tutuyor.

    Elceğizlerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  27. Yanında güzel bir peynir ve çayla...

    YanıtlaSil
  28. Yanında güzel bir peynir ve çayla...

    YanıtlaSil
  29. Gelinmeyecek gibi değil :)
    yanında peynir birde sıcacık meyve çayım ohh....

    ellerine sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. canım açmaların nefis gözüküyor ellerine sağlık, ayrıca düdüklü konusunda hemfikirim ve yeni mekanın hayırlı olsun bol ziyaretçilerle dolsun...sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  31. canım benim nasılsın ellerine sağlık açmalar pek güzel nende çok severim zaten benim sevmediğim hamur işi yok :)))

    YanıtlaSil
  32. iyi günler arkadaşım mutlu hafta sonu tatili geçirmeniz dileklerimle blogcu olan başka bir arkadaşımızın eşi malesef ciddi bi hastalıkla mücadelede başta ona olmak üzere tüm hastalarımıza şifa için duaya başladık şayet destek olmak istersen sayfama uğrarmısın kaç adet okuycaksan yorum bırak lütfen şimdiden teşekkür ederim allah razı olsun buarada ellerinize sağlık neffis olmuş 1 tanede ben aldım

    YanıtlaSil
  33. canim cok cok guzel gorunuyor bir hamurisi hastasi olarak cok istahm kabardi eline saglik sevgiler

    renklitatlar.blogcu

    YanıtlaSil
  34. açma almaya geldim arkadaşım eellerine sağlık muhteşem görünüyor deniyeceğim tarifini sevgiler

    YanıtlaSil
  35. harika görünüyor ellerine sağlık tekrar yapacağına eminim iyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  36. mmmmm enfess acaba banada bir tane kalmışmıdır diyorum,arkadaşım ellerine sağlık,çok güzel olmuş ve yemekler enfes...))

    www.blogcu.com/anemonunmutfagi

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...