9.03.2009

BUZLUK BÖREĞİ

buzluk böreği
Hepinize merhabalar...
Oğluşu okula gönderdim.Pazartesi işlerini biraz bitirdim.
Tarifimi yazmak üzere geldim.
 Zaman zaman hazırlayıp buzluğa koyduğum,birisi geldiğinde ya da canımız istediğinde hemen çıkarıp pişiriverdiğim pratik bir börek.
Üstelik çıtır çıtır bir lezzeti var ki... 

1 adet yufkayı tezgaha serin.
Yarım çay bardağı sıvı yağ ve onun 1/3 ü kadar suyu karıştırabilirseniz karıştırın.
Bu karışımdan yufkanın üzerine sürün.
İkinci yufkayı üzerine serip onun da üzerini yağlayın.
Karışımı yufka sayınıza göre ayarlayın,yetmezse çoğaltın.  

Sonra üstüste koyduğunuz yufkayı önce dörde,sonra herbir parçayı da ikiye kesip 
8 tane üçgen elde edin.
Hazırladığınız içi geniş tarafına koyun.
Ben patatesli yapmıştım,peynirli de güzel oluyor.

Sigara böreği sarar gibi ama ondan daha çok içle ve daha geniş biçimde saralım.  
Böreklerimizi hafif akan suyun altından geçirip,
birbirlerine değmeyecek şekilde buzluğa kaldıralım. 
Pişireceğimiz zaman buzlarının çözülmesini beklemeden,
üzerine yumurta sarısı sürerek 200 derecede kızarana kadar pişirin.  

Afiyetler olsun....

SEVGİYLE KALIN. 

39 yorum :

  1. börekler vazgeçilmezler afiyetler olsunn

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel çıtır çıtır olurlar eminim.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık.acil zamanlarda çıkarıp misafirlere sunacağımız bir börek.güzel görünüyorlar.oğluşuna sevindim allah bir daha yaşatmasın.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık.süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. öncelikle geçmiş kandilinizi kutluyorum yavrumuzunda yeni yaşınıda kutlarım işallah sağlıklı başarılı yıllar geçirir evet herşey yoluna girer o aslan gibi evlat olurda sizi şaşırtır.Demeye çalıştığım şu siz kendinize iyi bakın lütfen ruhen ve bedenen salığlıklı olun bütün bu olumsuz yaşadıklarınız ileride sizden de çıkacaktır bunu unutmayın .
    börekte çok güzel görünüyor elinize sağlık bende deneyeceğim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık harika bişey:)

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım çok güzel görünüyor:) Atamız iyidir inşallah onu öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. canım evet bende yaparım bu börekten.çokda güzel olur.canım blogspota geçmek zor olmadımı?İsminizde çok güzelmiş.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Bizim yiğen okula gittiğine göre yine sapasağlamdır demek,bak bu habere sevindim sihirlioklava...

    Güzel bir hafta dileğiyle...

    YanıtlaSil
  10. en azından ayaklandı ve arabalarıyla oynamaya başladı.bu da iyi olduğunu gösterir:)sadece öksürük kaldı.ama ona da şükür...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım nefis görünüyor..iyi haftalar..www.missgibi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  12. hayirli bir gün dilegiyle

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglik canim harika bir lezzet oglusunda daha iyi olmasina sevindim bende,sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık. Gerçekten akıllıca bir fikir. Paylaşımın için teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Börek çok lezzetli görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. ne kadar pratik oluyor degil mi ...
    birde ben bu sekilde olani eger patatesli ise ketchuplu yemeyi seviyorum :)) Medinem

    YanıtlaSil
  17. Bu bize yapilir mi?:) Burda yufka bulamiyorum ve boyle birbirinden lezzetli borek tarifleri gordukce icim gidiyor. Cok guzel olmus. OIsada yesem. Ellerine saglik:)
    koseminderinden "Gurbet kusu"

    YanıtlaSil
  18. canım ben daha önce burya uğramıştım hayırlı olsun börek te çoık güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  19. KÜÇÜK KARTAL İYİMİŞ YORUMLARDAN ANLADIĞIMIZ KADARIYLA RABBİM SAĞLIK SIHHAT NASİP ETSİN EVLATLARIMIZA...
    BÖREĞİ SARDIKTAN SONRA SUYUN ALTINA TUTUYORSUN DEĞİLMİ DOĞRU ANLAMIŞMIYIM? İLGİNÇ BİR TARİF DENEMEK LAZIM BENİM BUZLUĞUMDA MİSAFİR İÇİN HAZIRDA HİÇ BİRŞEY BULUNMUYOR BU HEM PRATİK HEMDE ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  20. Candancım evet ıslatıyoruz böreği...sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  21. Allaha şükür biraz daha iyi olmasına sevindim.
    börek nefiss görünüyor canım
    ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  22. bu börek patatesli çok güzel oluyor ben öle seviyorum:))ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  23. harika görünüyor canım ellerine emeklerine sağlık..yumuşacık duruyor...

    YanıtlaSil
  24. Merabalar oglunuzu Allah bagıslasın ısmınızde cok guzelmız oklava hanımların elınde gecınce harıka mamalar meydana getırır boregınızı bende hazırlayıp acıl durumlar ıcın dıfrıze koyarım yalnız ben bırtane maden suyuna az bır sıvı yag koyup sardıgım boreklerı kabın ıcıne daldırır cıkartırım sonra tumurta sarısı ve fırın ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  25. günaydın canım,yine döktürmüşsün.bu tarif gerçekten harikadır.ellerine sağlık.kekcafe

    YanıtlaSil
  26. selamlar;

    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  27. benidme dolapta her daim vardır.. ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  28. Ben de patateslisini çok severim.Bol karabiberli olacak.
    Ellerine sağlık canım.
    Nasılda güzel kızarmışlar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Bende buzluğa atıyorum iyi oluyor misafir gelince...
    Ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Ellerine sağlık harika görünüyorlar.Islatılınca daha gevrek oluyor bende sigara böreğini ıslatıyordum ama böyle bi börek yapmamıştım deneyeceğim.
    Bu arada ben Çankırılı değilim babamın işi nedeniyle 3 yıldır Çankırıdalar.ben Çorumluyum.
    Artık takipteyim seni.

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Suskunluguma bakıpta seni unuttum sanma,
    şu dünyada yanımda istedıgım biri varsa oda sensın,
    sen uzakta olsanda hep yüreğimde
    hep benimlesin unutulmayacak kadar özelsin.............
    http://tazenane.blogspot.com

    YanıtlaSil
  32. sevgili mormenekşe link vermediğin için dönemedim ama ziyaretine teşekkürler...

    YanıtlaSil
  33. merhaba.böreğin süper görünüyor.oldukçada sağlıklı.diyetim biter bitmez yapacağım.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Çok pratik.Oldukça da lezzetli görünüyor..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  35. Canım ne kadar lezzetli ve güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  36. Çok pratik özellikle ani misafirler için anında hazır. Super tarif ellerine sağlık !!!

    YanıtlaSil
  37. merhabalar..gerçekten çok lezzetli görünüyor..bende çelışan bir bayan olarak bu kurtarıcı tariflere çok ihtiyaç duyuyorum..bir yerde yemiştim çok güzeldi..ama şunu merak ediyorum..dolaba neyin içinde koyuyorsunuz..yani nasıl ve neye yerleştirmeliyim birbirine değmemesi için..eğer resim koyma ihtimaliniz varsa çok sevinirim ıslanmış halini ve dolaba yerleştirmeden ki halini...çok şey mi istedim :))))çok teşekkürler şimdiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında dün yeniden yapmıştım..bilsem fotoğraf çekerdim.bir kere suyu hafif açıp sadece ıslatacak kadar altında tutun.buzluğa koyarken pişireceğim porsiyon kadarını buzdolabı poşetine yanyana aralarını hafif aralayarak diziyorum.yani bir poşete bir sıra.üstüste dizerseniz araya yağlı kağıt ta koyabilirsiniz.umarım yardımcı olabilmişimdir..

      Sil
    2. deniycem inşallah başarırım:))))çok teşekkür ederim hemen cevap yazdığınız için...bakalım başka ne tarifler varmışşşş:))))

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...