6.03.2009

IHLAMUR

Selamlar herkese..Bizde hastalıklar devam ederken ben de ağır bir sinüzitle yatağa düşünce evde yemek pişmez oldu.Sağolsun eşim elinden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyor.Oğlum yoğun bir öksürükle hastalığını sürdürüyor.Bugün öğrendiğime göre sınıfında da 10 kişi falan gelmiyormuş.Doktor boğmaca türü bir virüsün dolaştığını söyledi. Ben de madem yemek yok bari ıhlamur tarifimi vereyim dedim.Benim gibi ıhlamuru çok ta severek içmiyorsanız size hibisküsü önereceğim.Kırmızı renkli,bol c vitamini içeren hibisküsü ıhlamura bir tutam atıyorsunuz.Hem tadını çok güzelleştiriyor hem de rengine bir kırmızılık veriyor.Ayrıca öksürük için de oldukça faydalı. Ben ıhlamuru yaparken biraz ıhlamur,bir tutam hibisküs,elma kabuğu ve bir parça limon koyuyorum.Su ile kaynattıktan sonra altını söndürüp içine zencefil ve kabuk tarçın koyuyorum.Biraz o şekilde demlendikten sonra tarçını,zencefili,limonu ve elma kabuğunu içinden alıyorum.Böylece tadı acılaşmamış oluyor.Oğlumun ıhlamurunu nöbet şekeri denen şekerle tatlandırıyorum.Nöbet şekerinin de ciğerleri temizleme gibi bir özelliği varmış. İşte böyle arkadaşlar...Eşim yaptığı yemeklerin fotoğrafını çektirmediğine göre birkaç gün tarif yok maalesef.Artık sizinkilerle gözümü doyuracağım:)) Hepinize sevgiler...

21 yorum :

  1. cnm allah şifalar versin bol bol ıhlamur tüketin ii geliyor acil şifalar diliyorum sevgilerr......

    YanıtlaSil
  2. Bizim evdede ıhlamur hiç eksik olmaz.ama bu nöbet şekerini merak ettim nasıl birşey yazarsan sevinirim.büyük oğlum iki hafta okula gitmemişti hasta olduğu için bu hafta gönderdik 3 gün sonra yine grip oldu.yine küçüğe bulaşmasın diye babannesine gönderdik.offf çok şükür ama fena bunaldım bende tam atlattık derken yine hastalık bir gelse bu yaz neyseee sanada çok geçmiş olsun. açil şifalar canım
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. SİZLER İYİ OLUNDA YEMEK RESİMLERİ OLMASADA OLUR O SAYDIKLARININ ELMA KABUĞU,NÖBET ŞEKERİ,IHLAMUR GÖRDÜĞÜM AN BEN ONLARI HASTA OLACAGIM YOKSA BİLE HASTA OLUYORUM.AMA GÜZEL BİR TAVSİYE ÖNERİ SUNMUŞSSUN SAOL CANIM BENİM...

    YanıtlaSil
  4. ıhlamurrrr deyip geçmemek lazım efenimm kendilerinin kğ 42 ytl:))bgn gördüm evde her daim olurda kokusundan bn nefret derimm kızlara yapıom içiolarr sevg,ilerr canımcım için bol boll

    YanıtlaSil
  5. Allah sifalar versin... Sevgilerimle, medinem

    YanıtlaSil
  6. Allah sifalar versin... Sevgilerimle, medinem

    YanıtlaSil
  7. Selamlar sihirlioklava...

    Zaten bu hastalıklar hep böyle olur,aile ferdinden biri yakalandı mı,zincirleme bulaşıyor...

    Bu sefer hepinize geçmiş olsun...

    Eşine bulaştırmamaya gayret et çünkü aileye yemek yapan tek kale o kalmış,kendisine şimdiden kolay gelsin diyorum..:P

    Sevgi ve saygılar...

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun canım benim ıhlamur iyidir kan yapar inşallah çabuk iyileşirsin

    YanıtlaSil
  9. Hibisküsü alıp denicem. Ellerine sağlık. Görmek bile içime ferahlık verdi:)

    YanıtlaSil
  10. Melihacım...baharatçılarda bulabileceğin,kesme şekerden büyük,buzlu cama benzeyen, şekilsiz bir şeker...temel özelliği iyi bir balgam sökücü olması..ağızda eriterek te yenebilir.tadı güzel.bu arada size de tekrar geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  11. çok çok geçmiş olsun...benimde eşim ve kayınpederim ağır grip oldular...onlara bakarken banada geçecek diye çok korktum... ALLAHtan bana onlara baktığım için birşey olmadı...şifalar olsun...

    YanıtlaSil
  12. Ayyy, canim caycekti. Ben cay icmeyi cok sevenim ama icerken birde arkadas ararim.
    Sitemizi bugun ziyaretedip guzel yorumalarda bulunmussunuz. Cok tesekkur ediyorum ve ziyaretlerinizin devamini bekliyorum. Sizinle cay sohbetleri etmek yorumalarda bulusmak isterim.
    Bu arada sitede yayinlanan muziginiz cok hosuma gitti. Ben yurt disinda yasiyorum ve anladim ki, turk muziklerinden cok uzak kalmissim.:( Tekrar dinlemek cok guzeldi

    YanıtlaSil
  13. Canım arkadaşım,ziyaretin için tşk. Ayrıca sana ve oğluna da çok geçmiş olsun. Ancak haberim oldu valla. Malum bende yatıyorum kaç gündür. Bugün biraz daha iyiyim, arkdaşları bir gezeyim dedim. Kendi hastalığımız hadi neyse bi şekilde atlatıyoruz ama çocukların hastalıkları daha kötü oluyor. Rabbim acil şifa versin. İnşallah yavru kartalında sen de çabucak iyileşiverirsiniz. Seni çok çok öpüyorum, kendi üzme fazla. Kendine iyi bak ki yavru kartalına da iyi bakabilesin. Görüşmek üzere arkadaşım.

    YanıtlaSil
  14. acil şifalar diliyorum canım.zencefil ve limon çok iyi geliyor ama dikkat tansiyonu da çıkarıyor fazla tüketince.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. slm canım,bitkiler çok ilgimi çektiği için senin bu tarifinide en kısa zamanda denemek istiyorum.hibisküsü bilmiyordum.teşekkürler.sevgiler.kekcafe

    YanıtlaSil
  16. İyi hafatsonu dileklerimle sevgili sihirlioklava...

    YanıtlaSil
  17. herkese geçmiş olsun acil şifalar dünya kadınlar gününüz kutlu olsun selamlar

    YanıtlaSil
  18. Geçmiş olsun canım. Allah acil şifalar versin.

    YanıtlaSil
  19. çoook geçmiş olsun arkadaşım,
    neşeli hafta sonları.....

    YanıtlaSil
  20. canım benim RABBİM şifalar versin.bende bu grip yüzünden blogu bile unutma seviyesine geldim.Gönlün huzur kalbin nurla dolsun gecelerin en güzeli mevlit kandilin mubarek olsun.

    YanıtlaSil
  21. cok cok gecmisler olsun gülüm yaa:((dünden ugrayamadim dilerimki bugün daha iyisinizdir..Allah acil sifalar versin öptüm ikinizide...

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...