1.04.2009

GÖBEK BAĞI (BU ŞİŞEYİ GÖREN VAR MI?)

Hepinize selamlar...
Sizinle daha önce blogcuda da yazdığım bir anımı paylaşmak istiyorum.Bugün fotoğraflara bakarken aklıma geldi.
**
Daha önce burada Ata'nın doğumunu ve sonrasını yazmıştım.
Yaşadığımız sıkıntıların yanında 40 gün boyunca düşmeyen göbek bağımız da ayrı bir sorun oldu.Kendinden büyük mandalı 40 gün taşıdı oğlum.Göbek bağının düştüğü gün evde bayram havası esti.O sırada İstanbul Levent'te oturuyorduk.
Uzun bir süre ne yapsak diye düşünüp durdum.
Klasik yöntemler içinde iyi bir seçenek bulamadım.
Bir yandan da sürekli yenisi çıkan hastalıklarla öyle çok uğraştık ki 
bir türlü ona sıra gelmedi.
Ve bir kutunun içinde tam 4 sene bekledi.
**
Birgün eşimin işiyle ilgili olarak gemi yolculuğuna çıkması gerekti.
İşte o an aklıma parlak bir fikir geldi. 
'Göbek bağını okyanusa atalım,şansı okyanuslar kadar engin olsun' dedim.
Ve sonunda yeri belirledik ; Cebelitarık Boğazı.....
Fotoğraftaki kağıda ingilizce olarak göbek bağının hikayesini yazdık.
Telefonlarımızı ve mail adresimizi ekledik.
Sonra kağıdı ve göbek bağını  şişenin içine yerleştirdik.
Şişeye  1$ koymayı da ihmal etmedik.
Olur da bulan kişinin telefon edecek parası olmaz falan diye : )
İşin özü oğlumun hayatında güzel bir iz olarak kalacak bu hikayeye
biraz espri katmış olduk.
Parlaması için şişenin kapak kısmını parlak,folyo tarzı bir kağıtla sardık.
Dışını da çarpıp kırılmaması için strech filmle  kapladık.
Ve eşim şişeyi Cebelitarık Boğazı'ndan geçtikleri sırada sulara bırakıverdi...
Tam o anı kameraya da almayı unutmadığından kalıcı bir hatıra oldu.
**
Aranızda dünyanın dört bir yanından insanlar var.
Hani bir gün,bir yerde kulağınıza çalınırsa unutmayın;o Ata 'nın göbek bağı:))
Sevgiyle kalın....

42 yorum :

  1. dilerimkii bir gün telefonunuz calar canim unutulmaz güzel birsey yapmissin,benim isler beynime vurdu canim vallahi hicte kolay degil dedigin gibi yogun geciyor günler,öptüm seni cok sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. derya şahanesin,hatta siz ailecek şahanesiniz:))benim kızımında göbek bagı hala bir kagıt havluda sarılı duruyor 1 yıldır...bu fikri tuttum...

    YanıtlaSil
  3. öyle hoşsunuz ki sanal ortamda bile bu duyguyu bize iletiyorsunuz seni seviyorum derya:))

    YanıtlaSil
  4. bunları paylaşabileceğim,heyecanımı anlayan insanlar olduğu için ben daha mutlu oluyorum...

    YanıtlaSil
  5. çok hoş derya cığım,göbek bağınızın bir gün size dönmesi dileğiyle:)çok ilginç bir fikir ayrıca kutlarım,sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
  6. süpersin kıss vallahi müthiş fikirr bnm kızların göbek baglarıda duruyor kıyıp atmadım kıs enişte bi ta giderse haberimiz olsun :)))neyse ii gecelerr

    YanıtlaSil
  7. Bizimki de bir sene oldu ama atilacagi yer belirlenemedigi icin basucumuzda bekliyor.Cantanin icinde oldugu icin ben de bazen dalga geciyorum bizim kizimiz cantada keklik diye.
    Sizinki de iyi fikirmis dogrusu.

    YanıtlaSil
  8. MÜTHİŞ BİR FİKİR VALLA...UMARIM TÜM DİLEKLERİNİZ KABUL OLUR...KOLAY GELSİN...

    YanıtlaSil
  9. ay ne tatlı bir anı.dilerim okyanus kadar büyük olur bahtı.sevgilerle.
    belki birgün haberini alırsınız...kimbilir nerden gelir

    YanıtlaSil
  10. çok keyifle okudum parlak fikrini...Çok güzel bir fikir ben böyle bir şişe 80'li yılarda Bodrum Bitezde bulmuştum.Şişenin içi yosunda gözükmüyordu.Benim şişeyi alma sebebim ise,kırılıp birisinin ayağını kesebilme riskiydi.Aldım çöpe götürecektimki annem elimden almak istedi tabi bende vermek istemedim (yosunlu ve pisti dokunmamı istememiş)o esnada yosunun bir kısmı yukarı kaydı ve içinde yazı olduğunu farkettik.Bir Yunan'lı yazmıştı.Ancak verdiği iribat numaralarından kendisine ulaşamadık.Güzel bir anı olarak kalmıştır benim için...
    Umarım Ata'nın göbek bağı güçlü bir dostluğun temelini atar...Tabi keyifli bir bekleyiş süresi sizin için sabırsızda aynı zamanda...
    sevgiyle kal,

    YanıtlaSil
  11. Blogcuda bu yazını okuyunca beni çok etkilemişti,biliyor musun...
    Hayattan umut kesilmez Derya,bakarsın birgün biri kapınızı çalar emanetinizi size iade eder..İnşallah o göbekbağı bir gün sahibini bulur..:))

    YanıtlaSil
  12. inanmiyorum ya taa kanadaya kadar gelirmi belkide gelir ozaman ben sizi hemen ararim :) :) ve atanin gobek baginin oldugu yere samedin gobek bagini koyup sana geri yollarim :P cok hos bir fikir umarim birgun telofonunuz calar harika bir hikaye olur oglun icin..

    YanıtlaSil
  13. MERHABA DERYACIM,BENDE LİMONU CHEESECAKE TARİFİNİ PELİN'İN PASTANESİNDE GÖRDÜĞÜMDE AYNI DUYGULARA KAPILDIM ,HEMEN YAPTIM,GERÇEKTEN 10 NUMARA BİR TARİF....SANA KOLAY GELSİN CANIM...

    YanıtlaSil
  14. Çok hoşsunuz.Kimin aklına gelirdi?İnşallah birgün aranırsınız...

    YanıtlaSil
  15. aaaa çok güzel bi fikirmiş, birgün belki biri alo der :)

    YanıtlaSil
  16. Bu güzel aniniz size cok ilginc bir ani olarak geri döner umarim. Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  17. deryacım,ne hoş bir fikir.umarım oğlun şanşlı ve kariyer sahibi bir delikanlı olur.ve en önemlisi anne ve babya hayırlı bir evlat olur.sevgiler.kekecafe

    YanıtlaSil
  18. ben oğullarımın göbek bağlarını ümreye gittiğimde arafat dağına gömdüm her daim oralara gitsinler bugüzel yoldan ayrılmasınlar diye.Senin metodunda hoşmuş umarım geri dönüş olur birgün sevgiler cnmm

    YanıtlaSil
  19. antalyanın kemer kıyılarına bir şişe ve içinde göbek bağı vurursa söz hemen sana haber vereceğim ...sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  20. Süper bir fikir !
    benim kızımınki evde bir kutuda saklanıyor.Ne yapacağıma birtrlü karar veremedim :)

    arayan olursa sizi mutlaka yaz.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. ne güzel düşünmüşsün,umarım dilediği gibi bir hayat sürer oğluşun..ben oğlumun göbek bağını sandığıma koydum.atmaya kıyamadım,bir sakıncası varmı acaba..oğluşumun kısmetini kapatmak istemem doğrusu..
    sevgiler cnm..

    YanıtlaSil
  22. Meltem umarım bizim şişeyi de birisi senin gibi bulur :))

    YanıtlaSil
  23. canım arkadaşım verdiğin destek için sonsuzz teşekkürler..çok yoğun koşuşturuyorum ve sık sık uğrayamıyorum.ne olur hakkını helal et.oğlunada şans,sağlık,huzur,mutluluk ve uzun bir ömür diliyorum.harika bir fikir..tebrikler..

    YanıtlaSil
  24. Harikasin :)) Inanilmaz bir ani bu :)) Ben gormedim ama gormeyi cok isterim :))

    YanıtlaSil
  25. :) ne hoş bir düşünce..

    YanıtlaSil
  26. güzel bir fikir kimbilir elinde şişeyle kapınız calınır bir gün
    sağlıcakla kalın arkadaşım sevgiler..

    YanıtlaSil
  27. birfincanacikahve2/4/09 15:44

    Düşünce ve uygulama harika yani.Bu arada ben uğramayalı çok güzel şeyler yapmışsın.Emeğine ve ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Ne kadar güzel bir fikir.
    O kadar çok hoşuma gittiki.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. çok güzel ve değişik bir fikir,inşallah birgün bulan biri çıkarsa bizlere de mutlaka haber verin.benim 2 oğlum var ikisinin de göbek bağı hala evde, atamıyorum.

    YanıtlaSil
  30. Çok çılgınca bir fikir

    YanıtlaSil
  31. Ilginc bir fikir olmus. Allah, oglun uzun ve saglikli omurler versin. Iyi evlat olmayi nasip etsin. Sise size geri donerse, bizimde haberimiz olsun.
    Ufak bir elestiri: Ben henuz anne olmadigim icin bir bebegin kordonunu saklamak nasil bir duygu bilmiyorum. Yapildigina gore guzel bir duygu olsa gerek. :)Fikir cok orjinal ama keske cevreye zarari dokunmayacak bir fikir bulsamiydik acaba. Bu yorumu yayinlamak zorunda degilsin. Ben sadece fikrimi paylasmka istedim seninle. Yinede, ilginc fikirler duymak guzel:)

    YanıtlaSil
  32. canim cok guzel bir ani olmus cokta guzel bir fikir gercekten insanin hayatinda boye hosluklari olmali en kisa zamanda gorusmek dilegiyle canim blogumu yalniz birakmayin olurmu cok optum kendinize iyi bakin

    www.renklitatlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  33. selam deryacım nasılsın? ne olur kusura bakma sanada ne zamandır uğrayamadım ya artık bağlantılarıma ekledim seni ve askınayı canım...
    bu arada çok hoş bişi paylaşmışsın emeğine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  34. cok hos bir düsünce. Bakarsin bir gün hos bir mail yada sasirtici bir telefon alirsiniz.
    irmik lokman dehset olmus canim. bende mutlaka denemeliyim. diyetteyim ama... tatli krizi girdimi yaparim artik bir ara :) kocaman sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  35. sevgili Köseminderi bizde düşünceye sansür yok:))dediğin bir anlamda doğru,hiçbirzaman elimdeki birşeyi fırlatıp denize atmam.Ama bunu geri dönecek birşey olarak düşündüğümden aklıma denizi kirlettiğim gelmedi.neyse umarım döner de bu vebalden de kurtulurum:))

    YanıtlaSil
  36. Demek o şişe ATA'nın göbek bağıydı! Niye İngilizce yazıyorsun arkadaşım. Belki bir Türk bulacak?:)
    Şaka bir yana dilerim ATA'nın yaşamı okyanuslar kadar derin olur.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. deryacım kulaklıyı sana gönderme imkanım olsa keşke.Fakat seni istanbula da bekiyorum:)sıcacık sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  38. canım hikaye okur gibi okudum çok hoşuma gitti nasıl aklınıza geldi böyle bişey yapmak.benim küçük oglumun göbek bagını kaynanam okula gömecekti bir kaç gün cebinde gezdirdi gezerken kaybetmiş çok gülmüştüm oglum çok gezmeci olacak diye.dogruda oldu gezmeden fırsat bulup okula gidemiyo hoşçakal fatoca

    YanıtlaSil
  39. Benim eşim de denizci. Bebeğimiz olursa göbek bağınıben de ona verip denize attırayım .Çok iyi fikir. Bloğun çok hoş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  40. göbeğin 40 gün boyunca düşmemesi sizi endişelendirmedi mi? düşmesi için ne yaptınız ya da ne yapmadınız? doktor birşey önerdi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam..Ata çok düşük kilolu ve erken doğmuştu.kendi başına nefes alamıyordu.makineye bağladılar.beslenemiyordu ,o yüzden burundan besliyorlardı.ve 1 aya yakın hastanede kaldı.gelişimleri ağır ilerlediğinden dr da bunu bir sorun olarak görmedi.biz de açıkçası yaşama derdindeyken bunu pek sorun olarak görmedik.Aslında normalde doğması gereken zamandan 1 hafta sonra düştü göbeği..yani anne karnındaki gelişimini dışarda tamamladı :)

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...