8.10.2010

MÜSEBBİYE KÖFTESİ


Gün geceye dönerken hepinize merhaba.....
Sabah buz gibi bir havaya uyanıverdik.
Evden dışarı 'ekim ayında da kaban mı giyilirmiş?' şeklinde bir ukalalıkla bir şemsiye ,bir kapşonlu sweatshirtle çıkıverdim.
Öyle ya ,dün şıpıdık terliklerle gezinirken pek te komik olurdu kışlıklara bürünüvermek!
Derken bir tokat gibi yüzüme çarpıveren o ayaz.Eve geldim.Kombiyi açtım.
Kaban,bot vs. kışa dair ne varsa vestiyerin üzerine yığdım.Şimdi sıcak sıcak oturuyorum.
Haaaa....3gün sonra geleceği söylenen pastırma yazında iyice şaşkına dönecek bedenim ve ruhumu nasıl normale döndürürüm bilemem artık:))
***************************************************************
Müsebbiye köftesine gelince..
İnsan annesiyle aynı apartmanda oturunca işte böyle hoş sürprizlerle karşılaşıyor.
'Sen akşama yemek yapma,çok değişik bir köfte yapıyorum.'dedi.
İtiraz etmedik tabii.
Afiyetle de yedik.
Sonuç olarak köfteler harikaydı.
İçinde kıyma,ince bulgur ,haşlanmış patates gibi malzemeler varmış.
Ayrıntılı tarifi öğrenip daha sonra ekleyeceğim.....
****************************************************************
Günlük telaşlara gelince;Ata mevsim geçişlerinin ilk hastalığına adım attı.
İlaçlar mutfak tezgahının üzerine dizilmeye başladı.Ah astım ah..
Bakalım ne zaman bırakacak yakamızı???
Hastalık bitmez tabii...Geçenlerde eşimin korkunç ağrılar çekmesi üzerine apandistten korkup acile koştuk.
Meğer taş sancısıymış.
Hep duyardım da gözümle görünce inandım ki gerçekten feci birşeymiş.
***************************************************************
Yeni bir şehir,yeni bir öğretmen,yeni bir okul...Bambaşka bir düzen oldu.
Ve ne yazık ki bazı tereddütler de yaşıyoruz.
unları sonra paylaşırım....
Şimdilik gidiyorum....Sevgiyle kalın.....
****************************************
Tarifi ekliyorum...
*1 su bardağı ince bulgur
*2 tane haşlanmış patates
*250 gr dana kıyma
*1 soğan
*1 yumurta
*tuz,karabiber,kırmızı biber vb.
*kızartmak için sıvı yağ,1 yumurta ve 1 yemek kaşığı galeta unu
Bulguru iyice yıkadıktan sonra ezdiğiniz sıcak, haşlanmış patatesle iyice yoğurun.
Sonra çok küçük doğranmış soğan,maydonoz,kıyma ve baharatlar ile yoğurmaya devam edin.En son olarak köftelerinizi yuvarlayıp yumurta ve galeta ununa bulayıp kızartın.
Malzemeleri arttırıp kızarmış köftelerin bir kısmını buzluğa kaldırabilirsiniz.
Afiyetler olsun.....

4 yorum :

  1. Cok gecmis olsun baba ve ogula.
    tas sancisini kimse cekmesin , cokk kotu bir seyy.
    Allah acil sifaalr versin
    Saygilar
    Sefa

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun :(Acil şifalar! ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı haftalar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.
    Mevlam acil şifalar versin.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Annenin ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...