26.11.2010

SULUHAN

SELAMLAR.....
Bayramdan önceki hafta sonu kendimizi Ulus'a attık.Aslında niyetimiz
annemin tarif ettiği şekliyle İtfaiye Meydanı denilen spot satışların yapıldığı yere gitmekti.
Her ne kadar Ankara'lı olsam da üniversite ve evlilik derken 15 yıldır buralardan uzak olduğumdan ne yazık ki bulamadık:))
Şuradan gidelim,buradan geçelim derken Ulus Hal'inin karşısında Suluhan'ı gördük.Belki eskiden onlarca kez önünden geçmişimdir ama hiç dikkat etmemişim.
15.yy da yapılmış bir yapıymış.Kapıdan içeri adım atınca özellikle takı işiyle ilgilenenler için tam bir cennet olduğunu görüyorsunuz.Her türlü incik ,boncuk,ahşap objeler,ahşap boyaları,nikah şekerleri,yapma çiçekler,bahçe süsleri,kurdeleler,sünnet malzemeleri,kıyafetleri,düdüklü lastikleri,ocak başlıkları,güveç kapları,semaverler.....
Kısaca aklınıza gelen gelmeyen bir çok şey var.Ayrıca doğal taşların satıldığı çok güzel bir takıcı da var. Orta kısmında da keyifle çay içebileceğiniz bir çay bahçesi var.Çok fazla duramadık.Belki benim dikkat edemediğim ayrıntılar da vardır.
Bayram sonrası daha ayrıntılı gezmek üzere oradan ayrıldık.
Ankara Kalesi 'ni de gezmeyi düşünüyorduk.Ama çokça yürüyüp yorulduğumuzu farkedince onu da başka bir güne bıraktık.Çünkü kalenin de gezilecek ve zaman geçirecek yerleri olduğunu gezenlerden duydum. İşte böyle...Ankara'nın her yaş diliminde insana ayrı ayrı anlamlı gelen caddeleri,sokakları var...Örneğin lise döneminde de özellikle 8 Mart'larda YÜKSEL CADDESİ favori yerimizdi...:)) Şimdilik bu kadar....Kendinize iyi bakın.. SEVGİYLE VE ANILARINIZLA KALIN....

5 yorum :

  1. sihirli oklavam ben ankarada yaşıyorum ama buralı değilim.gerçi kendi memleketimden daha çok seviyorum.ne güzel bir gezi olmuş.suluhanı ben de çok sever,az gider lakin çok beğenirim.sevgiler size.eh ankara kalesini gezemeyenlerdenim ben de.her seferinde bidahaki zamana der ertelerim 5 yıldır...

    YanıtlaSil
  2. evet canım çok haklısın...bize yakın olanı erteleye erteleye bir türlü göremiyoruz:))

    YanıtlaSil
  3. Selamlar iyi ki bahsettiniz Sulahan'dan bir süredir doğup büyüdüğüm Ankaramdan uzaktayım ve karış karış gezip ezbere bildiği sokaklarını çok özledim :) Aslında İtfaiye meydanına çok yaklaşmışınız Sulu Hanın alt katından açılan daracık ' Çerkez sokağa ' girseydiniz yolun sonu sizi oraya götürürdü. Ancak tavsiyem olsun bir daha gidecek olursanız eğre otobüse binerseniz gençlik parkı ( opera ) durağında inin durağın arkasındaki sokak İtfaiye Meydanıdır. Ankara Kalesinide mutlaka gezin ancak kaleye çıkmadan Altındağ belediyesi tarafından yeni restore edilen belediyenin tam karşısındaki Hamamönü sokağını da gezin Eski Ankara evlerinden oluşan tarihi bir mekan hatta Mehmet akif Ersoy'un evi de o sokakta, çok beğeneceğinizi tahmin ediyorum. Benim yerime de bol bol gezin hoşçakalınnn... :)

    YanıtlaSil
  4. Buketcim çok teşekkürler...gider gitmez buradan yazacağım...ben de Ankara'nın hasretini azçekmedim,o yüzden sizin yerinize de gezerim.:)

    YanıtlaSil
  5. ankara kalesini gezmek için mayıs ayının ortalarını bekleyin şu sıralar Arslanhane camisi tamirde onun dışında Çıkrıkçılar yokuşundan çıkıp Atpazarına çıkarsanız oradan Arslanhane camii nin olduğu sokaktan geçer oradaki kafelerin birinde çay içerseniz ve daha sonra kaleye oradan çıkıp ankaraya bir kuşbakışı bakarsanız muhteşem olacağına inanıyorum, tecrübeyle sabit

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...