14.12.2010

İNCE EKMEK MUSKASI

Merhabalar herkese....
Bugün memleketim Çankırı'ya ait bir tarif yazmak istedim.Kimi yörelerde saç ekmeği ya da yufka ekmeği de denen ince ekmeğin içerisine tulum peyniri,küpecik peyniri ya da kavrulmuş kıyma konularak muska şekli verilir.Muska şekli verilirken aralara yağ sürerseniz daha çıtır pişecektir.
Örneğin ben tavayı da yağlayarak pişiririm,annem ve anneanem yağsız olarak .Kısaca herkesin zevkine göre değişiyor.Yağsız tavada yapıldığında bu şekilde gevrek görünmüyor.
Bir de fasulye kavurması yaparız ki onu da ince ekmekle yemek büyük bir keyif doğrusu.
İşte bugünün ya da belki bu haftanın tarifini de yazmış oldum.Bloğuma uzun süreli ara vermek istemesem de şu günlerde ilgilenmem gereken başka işler olduğundan yine karabatak modundayım.O nedenle de yazıp gidiyorum,özlediğim sayfalara bile uğrayamadığım oluyor.Ya da kimi zaman okuyup yorum yazamadan çıkmak zorunda kalıyorum.Ama ne olursa olsun buraların havasını koklamazsam da kendimi eksik kalmış hissediyorum.
Yani lafın kısası iyi ki burdayım....
SEVGİYLE VE DOSTLUKLA KALIN....

9 yorum :

  1. çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hemeşerim yaaa en sevdiğim ikili fasulye kavurması ve ince ekmek ve muskaaa nede olsa aynı toprakda doğmuş suyunu içmişiz

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Her ikisinide yemedim ama özellikle fasülye kavurmasını çok merak ediyorum.
    Ekmek muskasını tahmin ediyorum çıtır çıtır...
    Ellerine sağlık canım
    Eskiden ne güzel sık tarif paylaşırdın,yazardın arayı çok açma artık...
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. EKMEK MUSKASI ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ABLAMINDA DEDİĞİ GİBİ ÇITIR ÇITIR ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık tereyağ tulum olacak yanında ımmmmm.fasulye kavurmasını denemek isterim

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba porselen demlik çay saati etkinliğimiz başlıyor..15 0cak 15 Aralık tarihleri arasında yapılacaktır.. Evsahibi http://merakiyidir.blogcu.com.
    Katılımınızı bekliyoruz
    saygılar..

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Slm cok gusel gozukuyor elinize saglik. Ben bu yufkanin nasil yapildigini merak ediyorum tarifi varmi. Tesekkurler. Elif

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...