10.02.2011

BİR ÖYLE BİR BÖYLE....

PIRIL PIRIL PARLAYAN GÜNEŞLİ BİR GÜNDEN MERHABALAR,
Hafta sonu keyfinden kalan bir ayrıntı bu kabak çekirdekleri.Anneannem tatlısını yaparken seviyoruz diye kabağın çekirdeklerini de ayıklamayı ihmal etmemiş.
Biz de oğlumla tavada kavuruverdik.'Çat çat' çatırdayarak kavrulurken Ata öyle bir keyiflendi ki...Kısaca eğlenceli bir mutfak macerası oldu.
******
Dün rejim günlerimi anlattım ya birden aklıma ortaokul dönemim geldi.O zamanlar sıfır beden mankenler icat olmamıştı.Ekranda ve filmlerde etli butlu kadınlar makbul sayılıyordu.O zamanlar ben de oldukça zayıf,kemikleri sayılan türden bir küçük kızdım.Ve bu inanılmaz şeklide sinirime dokunuyordu.
Biran önce kilo alabilmek için gece yatarken gizlice yarım ekmek arası omlet yerdim.
******
Derken omletler lise döneminde kiloya dönüşünce bu kez de giydiklerimi yakıştıramama bunalımları yaşamaya başladım.O dönemlerde Body Form denilen zayıflama hapları vardı.Annemden gizli gidip aldım ve odama sakladım.
Yemeklerden önce 4 tane alınıyordu.Zaten haplar o kadar büyüktü ki dördünü yutabilmek için en az üç bardak su içmek gerekiyordu.Mantığı hapların midede şişerek iştahı kapatmasıydı.
Sadece iki ya da üç sefer alabildim.Çünkü bana verdiği saman yutmuş hissi ve korkunç mide bulantısı öyle kötüydü ki biraz kilolu olmayı tercih ettim doğrusu.
*******
Eh madem öyle olmadı koşalım bari dedik arkadaşım Şule'yle.O zamanlar her mahalleye bir koşu parkuru yapılmamış olduğundan sabahın köründe koşacak yer aramakla geçerdi saatlerimiz.Bir de boynumda ilginç birşey görürsem diye taşıdığım koca fotoğraf makinesi de çok anlamlıydı yani...
*******
Koşu merakımız da kısa sürdü.O günden bana kalan en faydalı şey şekersiz çay içmeye başlamamdır ki nerdeyse 18 yıldır böyle devam ediyor.
Demem o ki ,aslında hiçbir zaman abartılı bir kilom olmadı aslında.Ama o zaman bu o kadar büyük bir anlam taşıyordu ki.Belki de hayatımın odak noktasıydı.
İnsanın sadece görüntüsüyle varolduğuna inanırdım.Oysa ne kadar yanlıştı.
Şimdi belki de bu denli problem etmeden kilo vermeye çalıştığımdan işler yolunda gidiyor..
*****
Her yaşın ayrı bir bakış açısı var işte...O yüzden çatlayan çekirdekler bize bir şey anlatmasa da 9 yaşında bir çocuğa sonsuz keyif verebiliyor...:)
SEVGİYLE VE KEYİFLİ KALIN....

3 yorum :

  1. iyiki bırakmışsın o hapları arkadaşım.kendi adıma çok karşıyım zayıflama haplarına.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çekirdek keyfi ne iyi olurdu ;)

    YanıtlaSil
  3. Yazını okuyunca benim bir dönem böyle sorunlarım olduğu aklıma geldi.Ama benimki farklı ve ciddi boyutlardaydı. 43 kiloyken bile kendimi şişman görür ve kilo alıcam diye aç gezerdim.
    Çok şükür atlattım o günleri ama sağlığımdanda çok kaybettim.

    Çekirdeklerden bir avuçdolusu alıp kaçıyorum canım..
    Size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...