7.02.2011

PEYNİRLİ VE DEREOTLU KEK

MERHABALAR....
Bu hafta sonu eşim şehir dışındayken ne zamandır yapmayı düşündüğüm bu keki denedim.Neden derseniz eşim dereotunu yemeyi bırakın görmeye bile dayanamadığından eve asla dereotu almıyoruz.
Tarif Emine Beder'e ait.Bana göre çok güzel oldu.Hatta nedendir bilinmez piştiğinde kekten çok ekmeğe benzedi.Pazar kahvaltısı için süper bi alterneatif olur bence.Bir de muffin kaplarında denemek istiyorum.
***********************************************************
*3 yumurta
*1 su bardağı sıvı yağ
*1 su bardağı süt
*3 su bardağı un
*1 paket kabartma tozu
*100 gr peynir ya da lor peyniri(ben Tahsildaroğlu kahvaltılık lor kullandım.)
*1/2 demet maydonoz(kullanmadım.)
*1/2 demet dereotu
*1/2 su bardağı ceviz
************************************************************
Yumurta,süt ve yağı çırptıktan sonra elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip mikserin düşük ayarıyla karıştıralım.Kıyılmış dereotunu,ezilmiş peyniri ve iri dövülmüş cevizi ekleyip biraz daha karıştıralım.
Sonra yağlanmış kalıba döküp 190 derecede pişirelim.
Afiyet olsun....
Yeni hafta başlarken hepinize güzel bir hafta diliyorum.
SEVGİYLE VE MİS GİBİ KOKULARLA KALIN...

9 yorum :

  1. harika bir kek olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık arkadaşım,ben dereotunu çok severim,bir dilim isterim :)sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Derya Hanım;
    ellerinize sağlık olsun..
    bir kere böyle bir denemem olmuştu:)
    çok güzel bir dokusu ve kokusu oluyor bu kekin:)
    sevgilerimle..
    mutlu akşamlar..

    YanıtlaSil
  4. Bizimkilerde dereotunun adını duymak bile istemiyorlar,naapmalı?Maydanozla denesek olurmu?Ellerinize sağlık bu arada kesinlikle denenecekler arasında yer aldı..

    YanıtlaSil
  5. Bu keke dereotu inanılmaz yakışıyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Tamda esin gibi bir dereotu dusmanida bizde var yemedigi gibi yiyenede karisir:))harika gorunuyor uygun zamanda mutlaka denemelim.seviler canim.

    YanıtlaSil
  7. tanıdığım ve sevdiğim bir lezzet. ellerinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Güzel dileklerin için çok çok teşekkürler komşucuğum! Bahar hepimize bereket getirsin...

    YanıtlaSil
  9. çok seviorum ben bu keki.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...