22.05.2011

SENİN MUTSUZ ÇOCUĞUN.....

MERHABA..
Bir çocuğu anlatmak istiyorum size....Geçen yıl biz buraya taşındıktan sonra üst katımıza taşındılar.6. sınıfa gidiyormuş.Sessiz sakin bir çocuktu ve 9 yaşındaki oğlumla da çok iyi anlaştılar.
Annesiyle de kısa bir tanışmamız oldu.Çocuk hemen her cuma oynamaya bize geliyordu.Evde genelde yalnız oluyor,öğle yemeklerini aldığı tostlarla geçiştiriyordu.
Derken o kavgalar başladı.Annesi ve babası arasında.Benim bile duydukça sinirimin bozulduğu o kavgalarda çocuğun da arada 'anne' diyen sesi duyuluyordu.Bağrış,çağrış,kapı çarpmalar....Daha ötesini bilemiyorum.
İşte çocuk o saatten sonra değişmeye başladı.Ortada hiç sorun yokken oğluma saldırmaya,sınıfına gidip 'falanca kızı seviyor' diye olmadık şeyler söylemeye başladı.Ki bu oğlumu en rahatsız edendi ki bilirsiniz o yaşlarda bu çok utanılacak birşey oluyor.Ata da en son küsmeye karar verdi.Hatta öyle kızmış ki sanal olarak ta face'ten sildi arkadaşını.
Ne kavgalar bitti,ne de onun saldırmaları.Konuştum,verdiği cevap ''benimle barışmadığı için Ata'ya sinir oluyorum'' şeklinde oldu.Ailesiyle konuştum,kendisine zorla arkadaşlık yapamayacaklarını anlatmaya çalıştım.
Bu gece yine kavga kıyamet koptu üst katta...Kızdım,kızdım....Nedir derdiniz??Nedir ki kendi yavrunuzun bile duygularını hiçe sayarsınız?Nedir ki yavrunuzu göz göre göre bir öfke makinasına çevirirsiniz??
Bu kadar duygu bencili olmak sizin bileceğiniz iştir.Ama mutsuz ettiğiniz o çocuk gün gelip benim çocuğumu mutsuz etmeye kalkarsa bu artık beni de ilgilendirir.
Olmuyorsa kavga etmeyin konuşun....Yine olmuyorsa ayrılın...Çocuklarınızın içini böyle deşmeyin.Ve çocuk yetiştirmenin anlamını bilmiyorsanız,o sorumluluğu alamayacaksanız ne olur çocuk doğurmayın....
SEVGİYLE VE MASUM KALIN....

5 yorum :

  1. çok doğru söyledin cnaım.malesef bu kavgalardan en çok etkilenen çocuklar oluyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten olan masum yavrulara oluyor çok yazık..

    YanıtlaSil
  3. Deryacım çok güzel ve doğru yazı olmuş canım.
    çocuklar gerçekten ailenin aynası oluyorlar,
    kavgalı bir ailede yaşasalarda veya boşanmış ailenin çocukları olsada aynı sorunu yansıtıyorlar arkadaşlarına.
    kızımın orta okulundaki sınıfının neredeyse yarısı boşanmış ailenin çocuklarıydı,üç yılı asla ben ve çocuğum unutmuyoruz, dersleri bırakıp arkadaşlarının kızıma vermek istedikleri zararlarla mücadele ettik.
    Bu çocuklara yazık gerçekten yazık oluyor toplumun kanayan yaralarından bir tanesi de bu kesim aslında.
    çok öpüyorum canım seni ve paşamı mutlu haftalar dilerim...

    YanıtlaSil
  4. Ya canim inanirmisin zaten oglusumu okula yazdirirken bile acaba diyorum arkadas cevresi nasil olcak illaki endiseleniyoruz ama hicbirseyin garantisi olmadigi gibi kendimi sakinlestirdim artik bu konuda!!

    YanıtlaSil
  5. Canım; paylaşıma teşekkürlerrrr,,,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...