25.11.2012

A.O.Ç. YOĞURT SÜTÜ

 SELAMLAR...
Bugün epeyce gezip dolaştık.
Üstelik Ankara'nın daha önce görmediğimiz yerlerini.
Bunları önümüzdeki günlerde paylaşacağım...
Bugün abimden duyup ta almaya gittiğimiz Atatürk Orman Çiftliği sütünden söz edeceğim.


Çiftlik kavşağındaki A.O.Ç. satış yerinde 5 ltlik kutularda satılıyor.Kutunun içinde yoğurt mayası da var.Kısaca yoğurdunuzu pratik bir şekilde yapabiliyorsunuz.
        Methini duymuştum ama bugün orada insanların kapış kapış aldığını görünce iyice emin oldum.
Fiyatı 10.50 tl civarında.Çiftliğin yeni yapılan yollarını aşarak alıp geldik.Ben tabii ki sütü riske atmamak adına anneme teslim ettim.
Yarın sonucu  almış oluruz :))
Sadece süt değil doğal şekerli incir reçeli,kuru üzüm,peynir,nar ekşisi,nar suyu ve peynir de aldık.Ankara'da oturanlar mutlaka uğrasınlar derim ben.
Benim için yoğun geçecek bir hafta başlıyor...
Yine de bugün öyle güzel bir gün yaşadım ki bana birkaç gün  yeter herhalde..
SEVGİYLE VE DOĞAL KALIN...
 EK:Son fotoğrafta gördüğünüz gibi sonuç oldukça başarılı.
Artık bu sütün 3 ltlikleri de piyasaya çıkmış durumda.Migros,Carrefour,Çağdaş vb. birçok markette de satılmaya başlanmış.

4 yorum :

  1. Marketten aldığım sütü sofraya koyarım, bizimkiler markasını bilmez. Ama A.O.Ç yoğurdu hemen biter, diğerleri artar, kolay bitmez. (En nihayetinde çorba vs. yapılarak bozulmaktan kurtulur.) Bu büyük sütler çok iyi görünüyor da,yanında verilen maya, sadece yoğurtmu acaba? Değilse yoğurtla mayalamak daha iyi gibi. Denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba uzun bir süredir o mayayla bizde yoğurt mayalamaya çalışıyoruz ancak bir türlü ölçüsünü tutturamadık. Eğer denediyseniz ne kadar süte ne kadar maya koymamız gerektiği hakkında bilgi verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  3. selam Nil..açıkçası biz 5 kiloluk yoğurt sütünün tamamı ile mayanın tamamını kullanıyoruz.Farklı bir süt olduğunda ayarı değişiyor mu bilemiyorum..yine de şu linki inceleyebilirsin
    http://www.aoc.gov.tr/index.php?view=gnl&nid=300

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      AOÇ mayasının tamamı 200 cc..5 litrelik kutudan da, 3 litrelik kutudanda bu 200 cc maya çıkıyor..Ancak cam şişedeki mayanın ve Karton kutunun üzerinde uyarı var zaten. 5 litre süte mayanın tamamı, 3 litre süte ise 3/5 i kullanılıyor, yani 120 cc..
      Kolay Gelsin.
      Emre Pekcan

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...