3.01.2013

1923 CUMHURİYETİN İLK YÜZYILI 2023

Merhaba...
Kitap okumayı oldum olası severim.
İlkokula giderken babam içinde dünya klasiklerinin olduğu 30 kitaplık bir seri alıp getirmişti.
Peter Pan'dan Pal Sokağı Çocukları'na,Siyah İnci'den David Copperfield'a bir sürü kitap.
Şu an yasaklı sayılan(!) Şeker Portakalı'nı abimin bir arkadaşı hediye etmişti bana.
Bir de Deniz Gezmiş'i yeni yeni öğrendiğim lise döneminde bir sabah masanın üzerinde 'Gülünün Solduğu Akşam'ı' bulmuştum.Tarifsiz bir mutluluktu.
Yüksel Caddesi'ndeki ilk Dost Kitabevi ise dersane dönemlerinde uğramadan duramadığım bir yerdi.
Bir yandan çalan müziği dinler,bir yandan da "beni burada unutsalar da bütün akşam kitap okusam" diye düşünürdüm.
Resmen kitapları koklardım.O kokuyu bir kez aldınız mı vazgeçmek mümkün olmaz.İçinize işler yeni kitap kokusu.
Şu sıralar ancak serviste gidip gelirken okuyabiliyorum.
Bu kitap ta İlber Ortaylı'nın İsmail Küçükkkaya ile yaptığı bir sohbetten oluşuyor.Yakın tarih o kadar güzel anlatılmış ki
"bilmediğim ne çok şey varmış" diyorsunuz okurken.
Şiddetle öneririm.Yarın yeni kitabımı okumaya başlıyorum.
Kitap okumayı çok seviyorum:))
SEVGİYLE VE BİLGİYLE KALIN!

4 yorum :

  1. ahh o kitap kokluyanlardan biri de bendim, hala da öyle. şeker portakalının yasaklandığını daha bugün öğrendim, ne günlere geldik..

    YanıtlaSil
  2. Kredi kartı yoktu da, hesap açtırır, taksitlendirir, sonra her ay taksit ödemeye Dost'a gidilir, o arada yeni kitaplar kucağa dolar(sonra kucağındaki kitapların bir kısmı fazla bulunup geri yerlerine konulur)taksite yeni borçlar eklenir, böyle sürer giderdi. Şimdi kitaplarımı genellikle internetten alsam da, kitapçı da gezmenin o kağıt kokusu solumanın keyfi başka..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Keşke demeyi pek sevmem, anlamından, daha doğrusu anlamsızlığından ötürü.
    Ama,
    "Keşke" diyorum,
    "Keşke" yasaklanmasaydı,
    "Keşke" daha çok okunabilseydi,
    "Keşke" daha çok armağan edilebilseydi, okunası kitaplar...
    Ancak bu, sadece bir kesinti. Beyinlerimizle birlikte olgunlaşan zamanda, yeniden, daha bir ivmelenerek, okunmaya, armağan edilmeye devam edecekler.
    Herşeye rağmen inancımı koruyorum, koruyoruz, korumalıyız...
    Sevgiler,

    Dinçer Doygun

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...