4.01.2013

ŞŞŞŞTT..YASAK KİTAP BENDE DE VAR....

İYİ AKŞAMLAR HEPİNİZE...
Son bir kaç gündür "ŞEKER PORTAKALI" kitabına yüklenen akıl ötesi suçlamalar ve bunu dikkate alan zihniyete benim de bir-iki sözüm olacak elbet.
Bu kitabı "örf ve adetlerimize uygun değil" diye şikayet eden velinin kitabı hiçbir şey hissetmeden okuduğuna mı yoksa bir şey anlayamadığına mı yanayım bilemedim.
Çok şehir değiştirdim ben.Önce Bursa'yla üniversite yolculuğum başladı.Evlendim,12 yılda 5 farklı şehirde yaşadık.
Her ayrıldığım şehirde okuduğum kitaplarımı ya isteyen arkadaşlarıma,ya kütüphanelere ya da sahaflara bırakıp geldim.
Çok azdır asla vermediğim kitaplar.İşte abim üniversitedeyken arkadaşının bana armağan ettiği ŞEKER PORTAKALI bu kitaplardandır.(Dinçer Abi kulakların çınlasın.)
Fotoğraftan anlaşılıyordur.O kadar çok kişi okudu ki bu kitabı.Haliyle yıprandı.Dile kolay 1989 da ben 15 yaşındaydım.Şimdiyse oğlumun kitaplığında yerini aldı.Yılların hesabını siz yapın artık.
Görüldüğü üzere  daha 2. baskıymış,1984 yılı..
 Sözün özü;
Düşüncelerinize,geleceğinize,vatanınıza,toprağınıza,Atanıza
 sahip çıkın..
Yoksa birgün siz hiç farketmeden sizi siz yapan değerlerinizi yitirirsiniz.Önce kitapla başlar,müzikle devam eder,bir dizi ayıplanır,bir aydın tutuklanır,bayramlar kaldırılır,şehitlerimiz sessiz sedasız gömülür,can alanla tokalaşılır,askerler terörist olur.
Unutmayın "BANANE" dediğiniz her an yeni bir şey daha yitip gidiyor demektir.
     SEVGİYLE KALIN...



3 yorum :

  1. Çok güzel bir yazı olmuş ve bende sizinle aynı görüşteyim.Umarım,bunca yıldır bu ülkede yaşanan herşey de olduğu gibi susup oturmak geleneğini sürdürmeyiz,sürdürme-meliyiz.Ülkemize ve özgürlüğümüze sahip çıkmazsak,başımıza gelen herşey müstehak bize.

    YanıtlaSil
  2. elinize dilinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Söylediklerine katılmamak elde değil.
    Daha ilkokula başladığım seneydi sanırım, ya da biraz öncesi, annem, beni Şeker Portakalı'nın oyununa götürdüğünde çok etkilenmiştim, annem de bunun kitabının da olduğunu söylediğinde ilk tepkim "onu da okumak istiyorum" olmuştu. Kitabı, kimseye "al senin olsun" diye veremediklerimden oldu. Bu haberi okuyunca tabi kafamda "sakıncalı" görülen kısmının ne olduğuna dair bir fikir oluşmadı bir türlü. Baktığı her şeyde kötülük gören insanlar daha neler çıkaracaklar bilebilmek çok zor.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...