8.02.2013

BAKIR HATIRALAR.....

Merhaba;
Dün nostaljiden söz edince bugün de kaldığımız yerden devam edelim istedim.Çoğumuz bakır mutfak eşyalarından yemek yemişizdir,daha genç olanlarımız ise en azından anneanne,babaanne mutfaklarından aldıklarını dekorasyon amaçlı kullanmaktadır.Bakır eşyalar çok güzel ve değerlidir bana göre...
Yukardaki fotoda sağdaki  benim anneannemden aldığım ve hiç bir işlem uygulatmadığım,soldaki de annemin yine anneannemden alıp üzerini işlettiği bakır sahan.

Olduğu gibi bırakmak mı yoksa bu şekilde kullanmak mı daha iyi sizce??Ben henüz karar veremediğim için beklemedeyim şu an..
Bu bakır taslar ise en sevdiğim parçalar...Büyük olan anneannemden,küçük olan da eşimin babaannesinden.
Hem güzel bir hatıra...Hem de anı yüklü eşyalar.Düşünün ki bizden kalacak teflon tavalar çocuklarımızın içini bu kadar kıpırdatabilecek mi??Bu eşyaların mistik havası bizim kalpli kupalarda olabilir mi?
Bizim ülke ve millet olarak geçmişimiz,sahip olduğumuz değerler,yaşanan günlerin anlamı o kadar büyük oluyor ki geçmişi hep duygusal bir gözle seyrediyoruz.Ne kadar güzel!Şimdi bizler elimizdekileri en fazla 1-2 sene kullanıp attığımız için hiç bir eşyanın üzerine yaşanmışlıklar yapışmıyor.
Umarım sizin için de geçmişe güzel bir gezi olmuştur.
SEVGİYLE VE ANILARLA KALIN...


8 yorum :

  1. BAYILDIM,ÇOKK GÜZELLER.bENİMDE KAYINVALİDEMDEN ÇOK VAR,GÖZÜM GİBİ BAKIYORUM..VE SEVEREK KULLANIYORUM..BİR TANE BÜYÜK KAZANIMIZ VAR,İŞTE ONDADA HER SENE AŞURE PİŞİRİYORUM VE ONU ANIYORUM..ESKİLER ÇOK GÜZEL..

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar şanslısınız, bu mükemmel hatıralara sahip olabilmeyi kim istemezdi ki...
    Ankara'da bir blog dostunu daha tanımak, ayrı bir mutluluk benim için.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba sevgili Derya,
    İşlenmemiş bakır eminim ki daha değerlidir doğallığını koruduğundan mütevellit, ama bana sorarsan gözlerimi alamadım işlenmiş bakırların şahaneliğinden :))
    Şimdilerde antika değeri taşıyan bu kıymetlilere sahip olduğun için şanslısın.
    Sevgiyle, keyifli bir haftasonu dilerim...

    YanıtlaSil
  4. Bende nostaljiyi çok sevenlerdenim.Annemin ve akrabaların evinde eski ne varsa üzerine konanlardanım...Harika güzeller.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeller çok doğru söylüyorsunuz bizden kalacak olan teflon veya çelik eşyaların bir tarihi olmayacak...
    Bloğunuzu izlemeye aldım mutlu hafta sonu dilerim...

    YanıtlaSil
  6. ne güzel ne güzel böle şeyler kalması ve saklaman.
    çok hoş hem de değerli hem de nostaljik.
    bakırcılar varsa onlara sorsana.
    :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...