15.02.2013

PUL KOLEKSİYONU


 SELAM...
Eskiden ne çok şey biriktirirdik.Pullar da bunlardan biri.Bana abimden kalma bu koleksiyonu bir süre de ben devam ettirdim.
 O zamanlar apartmanda yurtdışında tanıdığı olan komşulardan yalvar yakar alırdık pulları.

Mektup yazma alışkanlığı o dönemlerde yoğun olduğundan ülkemize ait pullları bulmak sorun değildi.
 
Onların içinden de özel günler için basılmış olanların peşine düşerdik. 

O dönem Alamancı dediğimiz komşular da çoktu.
Bir de mektup arkadaşlığı denen birşey vardı.Nasıl bağlantı kurardık,dergilerden mi acaba çok hatırlamıyorum.Ama birtürlü diğer ülkedeki yaşıtlarımızla adresleri değişir,yazışırdık.
Pullar özenle çıkarılırdı mektubun üzerinden.Hafifçe ıslatılıp arkasındaki kağıttan ayrılırdı.
Hele böyle farklı şekilde olanları ne çok mutlu ederdi.
Yakınlarımızda İran-Irak savaşından kaçıp gelmiş bir aile vardı.Onlara gelen mektuplardan pullarını alıp kaçardık:)
O kadar değerliydi yani...

İstesek verirlerdi şüphesiz..Nema,Pegi,Peyam,Babek ve Susan teyze..
Şimdi değil pulları mektupları bulmak bile imkansız.Özel günlerde özenle seçilip gönderilen kartlar şimdi tek tuşla gönderilen toplu mesajlara bıraktı yerini.
Peki şimdi ben bu koleksiyonu Ata'ya bıraksam aynı duyguyla ve özenle saklayabilir mi??
Bugünlerde evde olduğumdan kıyı köşe temizlik yaparken çıkıyor bunlar ortaya.Yoksa yaş geçtikçe anılara gömülme olayı yok yani:)
Yine de geçmişimizin en güzel parçaları bloğumda en güzel yerleri hakediyor şüphesiz...
SEVGİYLE VE ANILARLA KALIN..





















12 yorum :

  1. İnanılmaz güzel pullar, kesinlikle devam ettirin bence. Neden saklamasın? belki aynı özeni oda gösterir.
    Böyle güzel bir koleksiyonun yok olmasına izin vermeyin.

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ne güzel anılar. Bence de o zaman daha güzeldi. Mektup beklemek harika bir duyguydu. Şimdilerde her şey öylesine çabuk tüketiliyor ki, gençlerin adına üzülüyorum. Postacı kavramını bile bilmiyorlar. Her şet telefonla hallediliyor. Pullar beni taa gençliğime götürdü.Eminim Ata'cık (adı güzel kuzu) bunun kıymetini bilecektir.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. harika gerçekten...harika koleksiyon.bende bie pul koleksiyoncusu olarak seni tebrik etmek istiyorum..
    arkeoloji ve sanat tarihi

    YanıtlaSil
  4. umarım bu koleksiyonunuz daha da genişler ve güzel bir hale dönüşür..gerçekten çok güzel pullar var..emeğinize sağlık..
    araba oyunları

    YanıtlaSil
  5. aa evet ne çok şey biriktirirdik gerçekten.Sizin pullarda çok güzel ,belki devam edersiniz..

    YanıtlaSil
  6. İlkokuldan itibaren tüm mektupların üzerindeki pulları zarfın kenarından yırtar biriktirir bakardım..Sırf bu yüzden değişik ülkelerden mektup arkadaşı edinmiştim:))ama öyle ıslatıp çıkarmayı bilmiyordum..Belki bilinçli olsaydım iyi bir kolleksiyoner olabilirdim...Tabiii annem günün birinde tüm pullarımı gereksiz çöp diye sobada yakmasaydı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babam da benim milli piyango koleksiyonumu yakmıştı...ortalarda duruyor diye..o da çok eski ve değerliydi...

      Sil
  7. heeey ne güzel yazı bu. ben de büyüklerimden gördüm ve pek severim. pul defterleri, cımbızlar, postaneye üyelik varmış.

    bak ama enfes bir kartpostal etkinliği var. postcrossing. istersen dünyanın her yerinden sana kartpostal gelir ve sen de yollarsın. yazdığım siteden oluyor.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yakın zamanda üye oldum oraya.biraz zaman ayırmam gerekiyor incelemek için.iyi düşünmüşler bu sistemi de..

      Sil
  8. Yarın oğlum için pul gerekiyor okula götürecek ama evde bir tane bile pul yok..
    Şimdi böyle görünce keşke saklasaymışım diyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Bayıldım pullara! Benim de vardı ama artık kartpostallar ve mektuplar üzerinde biriktiriyorum onları, kesip deftere yapıştırmıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir koleksiyon, çok değerli. Ben de şu yazışma olayını çok severdim. Uzakta bir arkadaşının olması, 15 gün cevap bekle. Güzel duygulardı.çok iyi sakla bu pulları, hikayelerini de.. Hepsi yaşanmışlık çünkü. :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...