25.02.2013

SOSU YUMURTASIZ ISLAK KEK

YENİ BİR HAFTADAN  MERHABA;
Pazartesi aslında sendromlu gündür ama yine de içinde biraz mutluluk ta taşır.Yeni bir hafta,yeni umutlar..
Hafta sonundan bir tarif yazmak istiyorum bugün.Çok fazla ıslak kek yapmam aslında,yumurtasız sos tarifini keşfedince yapmaya başladım.
KEK için malzemeler
*4 yumurta
*1 su bardağı şeker
*1 su bardağı süt
*3 çorba kaşığı kakao
*3 su bardağı un
*1 su bardağı sıvı yağ
*1 paket hamur kab.tozu ve vanilya
****
SOS için
*1.5 su bardağı süt
*yarım çay bardağı sıvı yağ
*yarım su bardağı toz şeker
*1.5 yemek kaşığı kakao
Yapımına gelince, yumurta ve şeker  köpük köpük olana kadar çırpılıp,sırasıyla süt,sıvı yağ eklenir.Çırpmaya devam edip elenmiş un,kab. tozu ve vanilya eklenir.
Yağlanmış kek kalıbına dökülür.Ben dikdörtgen borcamda yaptım.Sonradan servisi de daha kolay oldu.
175 derecede yaklaşık 40 dk.kadar pişirdim.Fırınlar arasında fark olabiliceğinden kontrol ederek çıkarın.
Bu arada keki çıkarmaya 10 dk.kala sosumuzun malzemelerini karıştırıp ocakta şeker eriyene kadar ılıtıyoruz.
Kek fırından çıkıp o ilk dumanlı hali geçince birkaç yerine kürdan batıralım.Borcamda olduğundan ben orada dilimledim.Sosu yavaş yavaş üzerine dökün.Sos zaten tam yetiyor.
İşte hafta sonu çay keyfinin yanına eşlik eden kekimiz..
SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN..

6 yorum :

  1. harika ne kadar lezzetli görünüyor
    ellerine sağlık canım
    öptüm

    YanıtlaSil
  2. Bayılıyorumm böyle keklere..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Mmm çok güzel görünüyor : )

    YanıtlaSil
  4. Bende yumurtasız yapıyorum sosunu,yoksa o yumurta kokusu hiç çekilmiyor.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Tarifinizin malzeme listesinde 1 su bardagi su yaziyor, ama yapilisini anlatirken su dan söz etmiyorsunuz,.
    Suyu nerede kullandiniz?
    Nesrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O suyu az önce soğuk soğuk içtim Nesrincim...Şaka bir yana ''şeker'' olacaktı.Düzeltmesini yaptım .Çok teşekkürler..

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...