23.04.2013

KUZEY GÜNEY VE MAKARA TATLISI

Merhabalar....
Bu akşam Eryaman Ankara Optimum AVM'de gezerken MAKARA adındaki bu  standa rastladım.
Çok ilgimi çekti.
Çünkü yazın gideceğimiz Prag'la ilgili araştırma yaparken  yaptıkları bu  tatlının
fotoğraflarına rastlamıştım.
Tabii ben Kuzey-Güney'i artık seyretmediğim için "Makara" adı verilen bu tatlının aslında çok meşhur olduğunu yeni öğrendim.

Stanttaki beyefendi ve güleryüzlü genç bayan beni bilgilendirdi de haberim oldu...
Sadece bilgi vermekle kalmayıp yapılış aşamalarını da ayrıntılı olarak anlattılar.Hamur açıldıktan sonra rulo haline getirilip yağlanmış bir çubuk üzerine sarılıyor.
Sonra eritilmiş tereyağına batırılıp üzerine şeker serpiliyor.
Sonraki aşama pişirilmesi....
Piştikten sonra seçiminizi yapıyorsunuz...
Ata antep fıstığını seçti.
Ve makara antep fıstığına bulanıverdi....
İçi beyaz çikolata ile dolduruldu.
Ve sonuçta harika bir tatlı ortaya çıktı.BU tatlının anavatanı Macaristan imiş.Ama bizler de hamurişine ve tatlıya düşkün bir millet olarak severiz bu tadı.Zaten orada olduğumuz süre içinde epey bir müşteri akını vardı.
Sabah saatleri için peynirli ve zeytinlisi de varmış...
Başka yerlerde de şubesi vardır mutlaka.Ama yolunuz Optimum Outlet'e düşerse 1.katta MAKARA'ya uğrayın.Çok güleryüzlü ve canayakın çalışanları var.Sihirli Oklava'nın da selamını söyleyin.
SEVGİYLE VE TATLI KALIN....

6 yorum :

  1. bunu denemek lazım....

    YanıtlaSil
  2. Ankaradaki Optimum Outlettemi?yoksa Istanbuldaki Outlettemi?anlamadim gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Eryaman diye yazmıştım ama sizin için Ankara diye de ekledim:)

      Sil
  3. Ankaradaki Optimum Outletimi kast ediyorsunuz?yoksa Istanbuldakini mi?anlamadim gitti

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar makara tatlısını evde yapmak isterseniz sahibinden.com/140951321 ilanını kontrol edin ve evyapimimakaratatlisi.blogspot.com/ kontrol edin buralarda özel fırın ve evde pişirmek için aparat satışları var.

    YanıtlaSil
  5. Prag'da yediğim değişik bir tatlıydı. Şimdi yazınızda Ankara'da yapıldığını da öğrenince çok şaşırdım. Yolum Ankara'ya düşerse mutlaka yemeğe gideceğim. Bu arada blogunuzu çok beğendim. Başarılarınızın devamını dilerim. Bloguma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...