15.04.2013

TAM BUĞDAY UNU İLE KURABİYE

SELAM...
Şiddetli yağan yağmurun sesi eşliğinde yazıyorum yazımı...Bütün gün hava bulutlarla debelenip durdu,akşam olunca da bırakıverdi kendini.
Yağmur,çay,kurabiye üçlüsü her zaman güzeldir...
Hemen tarife geçeyim...
  • 2 yumurta (birinin beyazını ayırın)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı buğday nişastası
  • 125 gr. oda sıcaklığında tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 pk. vanilya,kabartma tozu
  • alabildiğince buğday unu ( kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur olacak)
  • üzeri için hindistan cevizi
 
Yapılışına gelince malzemelerin tümünü karıştırıp iyice yoğurun.Unu az az ekleyin.Dediğim kıvamda bir hamur elde ettiğinizde iki parçaya bölün.
Parçanın birini elinizle silindir şeklini alana kadar yuvarlayarak uzatın.Sonra da verev şekilde kesin.
Diğer parçaya da aynı şeyi uyguladıktan sonra kestiğiniz parçaların bir yüzünü önce yumurta akına sonra da hindistan cevizine batırın.
170 derecede hafif rengi değişene kadar,yaklaşık 20 dk kadar pişirin.Kontrol ederek pişirirseniz kurabiye yumuşakken fırından çıkarmış olursunuz.
Tam çaylık bir kurabiye oluyor.Denemek isteyenlere öneririm.
***
"Kurabiye dışında ne var ne yok?" derseniz;
Bugün evde "amaaan bu da yıllardır duruyor da bir kez bile işime yaramadı,atayım gitsin" modunda epeyce 
temizlik yaptım.
Artık rutinleşen dönemsel baş ağrılarım  yine başladı.
Yarın da dışarda işlerim var,onları halledeceğim.
İşte benden bu kadar şimdilik...
SEVGİYLE KALIN...

6 yorum :

  1. ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, bloğunuza bayıldım...Elinize sağlık...Bnada beklerim.

    YanıtlaSil
  3. Sağlıklı ve leziz olmuş.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık çok nefis olmuş.. bloğunuzda harikaymış bugün gördüm ve hemen izlemeye aldım banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Kurabiye olayını hiç beceremedim, ama ısrarla deniyorum. Bir de sizin tarifi deneyeyim :)

    YanıtlaSil
  6. bunu not aldım.
    yengem pek kurabiyeci.
    ona yaptırayım ben yiyim oh oh.
    :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...