2.05.2013

İSTANBUL AKVARYUM


 MERHABA..
Mayıs ayına girdik ve bahar değil nerdeyse yaz geldi.
 İstanbul gezisi'nden 
hala yazamadığım İSTANBUL AKVARYUM  ile  yeni bir aya başlayım dedim.
Tavsiye üzerine gittik.Ben ve Ata daha önce Bayrampaşa'daki TURQUAZOO'ya da gitmiştik.
Ata dahil 4 kişilik grup için yaklaşık 85 TL ödedik.
 İlk önerim; akvaryumun da içinde olduğu alışveriş merkezinin bahçesindeki kafelerde ,
harika deniz manzarası eşliğinde biraz karnınızı doyurun.
İçeriye aç girmeyin,çünkü nerdeyse üç saatte zor çıkıyorsunuz.
İçerde de mola yerleri yapmışlar tabii :)Tercih sizin,ben olsam geziyi bölmem.
 Fotoğraf makinesini flaşsız olarak kullanabiliyorsunuz.
Hoş yeterli sayıda görevli olmadığından 
büyük küçük demeden kurala uymadan fotoğraf çeken çok insan vardı.
Zavallı balıklar...
Bu çok mecazi değil aslında balıklarda gerçekten bir uyuşukluk vardı nedense.
Farklı tematik bölümler yapmışlar.
Bu bölümlere girdiğinizde gezeceğiniz kısmı ve balıkları tanıtan dijital ekranlar var.
Çok fazla fotoğraf çektim ama gidecek olursanız size de görecek birşeyler kalsın diye 
hepsini buraya koymuyorum :)
Akvaryumların vazgeçilmezi köpekbalığı da artık ortama alışmış olacak ki gidip gelip poz verdi.
Bu arada biz gittiğimiz saatlerde dalgıca rastlamadık.Belli bir saati mi vardı bilmiyorum.
Gezimizin ilk saati sakindi.Sonra bir okul grubu geldi.Çocuklar kocaman çığlıklar atarak ordan 
oraya koşturmaya başladılar.
Rahat gezebilmek için biraz arkada kaldık.
Çıkışa geldiğimizde sözü edilen Amazon Ormanı'nı görmediğimizi farkettik.
"Aynalı Labirent" adı verilmiş ayrıca bir 5 TL ödenerek girilen bir yer gördük.
Dışından ormana benzeyen bir teması vardı.Bilet alıp girdik.
Sadece ayna şeklinde yapılmış bir labirentmiş,çıkışı bulmaya çalışıyorsunuz.Beş dakika sonra çıkmıştık ve hiç eğlenmedik,verdiğim paraya da acıdım doğrusu.
 Amazon Ormanı ise o bölümden sonra başlıyormuş.
İyi bir yanıltma taktiği değil mi?Heryerde olan tabelalardan orada yok ve yürüdüğünüz taraf çıkış olarak gösteriliyor.
Bilmeyen bir insan gezinin sonlandığını düşünür doğal olarak.
Ormana girince yoğun bir sıcak ve nem karşıladı bizi.Ata "bu ne sıcak" diye söylenince
 yanımızdan geçen görevli:
"tabii sıcak olacak Afrika burası,50 derece " diye cevap verdi.
Güzeldi ama bir kurbağa,bir böcük,birkaç pirana ve minik bir timsah dışında birşeye rastlamadım.
Değişik adları olan bir kaç hayvanın mekanında temizlik olduğundan başka yere almışlar.Onlar ilginç hayvanlar mıydı bilemiyorum.
Çıkışta ise hediyelik eşya kısmı ile geziyi tamamladık.
Hoşça vakit geçiriyorsunuz.Sonuçta evdeki akvaryum bile insana huzur veriyorken,orada rengarenk
balıkları izlemek çok zevkli.
Buranın en büyük akvaryum olduğu söyleniyor ama bence sadece alan olarak büyük.
Çünkü Bayrampaşa Turquazoo'da daha çok balık çeşidi vardı.
Tünel şeklindeki akvaryumun olduğu kısım daha etkileyiciydi.
Gidilmez mi derseniz tabii ki gidilir.Büyük insanlar için bile eğlenceli bir yer.
Ama ben birinciliği Turquazoo'ya verdim :)
Bu günlük te bu kadar..Yazdım da yazdım.
Sıkılmadan okuyanlara sonsuz sevgiler.
SEVGİYLE VE RENKLİ KALIN...


4 yorum :

  1. Bizde ailecek gittik. Gerçekten çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. ben de gitmeyi çok istiyorum, güzel bir gezi olmuş, afrika bölümü olduğunu duymamıştımi teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Ne iyi yapmışsınız bizde çok sevmiştik..

    YanıtlaSil
  4. görmedim daha.
    gidiyim dediklerini de yapayım.
    :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...