8.09.2013

BERLİN DUVARI

MERHABA...
Berlin yaptığımız gezi planında uygun uçak bileti bulup ta 
rotaya eklediğimiz şehirdi.
Gezi bittiğinde "bir kez daha gelirim" dediğim bir şehir oldu.
**
**
Herşeyden önce Berlin
dünya tarihi açısından çok önemli bir şehir.
**
**
Şehrin modern sokaklarında dolaşırken,bir yandan da
tanıklık ettiği savaş yıllarının izleri sürekli karşınıza çıkıyor.
**
**
Tarihlerini duvarlara,duraklara astıkları afişlerle,
savaş müzeleriyle,doğu-batı
arasındaki kontrol kapısının temsili binasıyla,
 tarihi yerlerde karşılaştığınız
o dönemin askerleriyle,
o yıllara ait posterlerle
heryerde anlatıyorlar.
**
**
Berlin Duvarı'nın kalıntıları da Berlin'in çeşitli yerlerinde
sanatçıların süslediği haliyle karşınıza çıkıyor.
**
**
Berlin Duvarı'nın yıkımını televizyondan izlediğim günleri hatırlıyorum.
İnsanların sevinç gösterilerini de...
Bu duvar parçaları renklere bürünmüş olsa da
çekilen acıların izlerini taşıyor.
Bu arada tarihlerinin en önemli simgesi olan duvarın parçalarını
 magnetlere de eklemişler.
En üstteki fotoğrafta gördüğünüz gibi
biz de alıp getirdik bir parça...
Bu gezinin tarihi özeti şu;
savaş insanlara sadece acı verir.
Bunu kendi tarihimizden de insanlık tarihinden de çok iyi biliyoruz.
O yüzden ben,benim bile yaşamadığım bir savaşı
oğlumun yaşamasını istemiyorum!
**
SEVGİYLE VE BARIŞLA KALIN.





5 yorum :

  1. Kısa olmuş ama Berlin'i listeye eklemek için yeterli de olmuş.

    Erdal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehirleri farklı yönleri ile ayrı yazılarda yazdığım için kısa oluyor.Ama Berlin etiketindeki diğer yazılara da bakabilirsiniz.Yorum için teşekkürler..

      Sil
  2. Çok güzel bir yorum olmuş Bende kısmetse haftaya berline gitcem. gerçi benimki havaalanından ibaret ama yapacak birşey. En azından yorumlarla resimlerle burdan biraz görmğş kadar oldum:) teşşekürler:=)

    YanıtlaSil
  3. aaaa berlin benim ilk sıramda.
    nehirleri caddeleri sokakları özellikle merak ediyodum.
    berlin duvarı da tabii.
    iyi oldu ki.
    not aldım.
    :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir post olmuş.. ne güzel rengarenk desenler..sanatla ruhlarını güzelleştiryorlar..
    savaş hakkında yazdıkların çok güzel...
    ruhunda savaştan şiddetten nefretten başka bi şey olmayan yaratıklar dünyayı cehenneme çeviriyorlar..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...