27.09.2013

İRMİKLİ BAKLAVA (Hazır Baklava Yufkasıyla)

irmikli baklava
 MERHABA...
İrmikli baklava...
Bu nefis tatlının hikayesi birkaç gün öncesinden başlıyor.
Ata'nın Beğendik'in restaurant kısmından aldığı bir porsiyon tatlı ile...
Tatlı konusunda hiçbir zaman krize girmişliğim yoktur.
Severim ama olmasa da aramam.
O gün Ata'nın yediği tatlıdan  küçük bir parça aldım.
Veeee...o nasıl bir lezzettir,o ne güzel tatlıdır.
Baklava diye yemeye başladım içinden bambaşka bir lezzet çıktı.
Faturayı atmışız,hiçbir yerde adı yazmıyor.
Ben de internette derin bir araştırma yaptım.Sonuç;irmikli baklava...
Bu tatlı için ne gerek derseniz...
***
 ***
  • 1 paket baklava yufkası (1 paketin tamamı kullanılmıyor)
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 yumurta
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu
Şerbeti için;
  • 4 bardak şeker
  • 4 bardak su
 **
İlk önce şeker ve suyu karıştırıp şerbetimizi kaynatalım.
Koyulaşınca birkaç damla limon sıkıp altını söndürelim.
Tatlı pişene kadar şerbet ılıklaşmış olacaktır.
İkinci aşamada yumurtalardan birinin sarısını ayırıp diğerlerini iyice çırpalım.Sıvı yağ ve sütü ekleyip
çırpmaya devam edelim.
Sonra irmik,kab. tozu,vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyip karıştıralım.
Sosumuz hazır olunca,yağlanmış fırın tepsisine iki kat hazır baklava yufkası serelim.
Üzerine büyük çorba kepçesi kadar sosu yayarak sürelim.
Tekrar iki kat yufka koyup,üzerine sos sürüp
bunu sos bitene kadar devam ettirelim.
En üstü yine iki kat yufkayla kapatalım.
Üzerine yumurta sarısı sürelim.
Kare kare keselim.
180 derecede yaklaşık 30 dk. üzeri kızarana kadar pişirelim.
Fırından çıkardığımız tatlının sıcaklığı gidince ılık şerbeti üzerine dökelim.
**
İlk defa denedim ve yapımı pratik olduğundan çok sevdim.
Tadı da oldukça güzeldi.
Peki ama hikayenin sonu nasıl bitti derseniz;
HAYIR,o tatlı bu tatlı değilmiş...
Dışı baklava gibi görünen ama içi muhallebi kıvamında olan bir tatlı...
Var mı tahmini olan???
SEVGİYLE VE TATLI KALIN...

6 yorum :

  1. Hımmm , pek canlandıramadım yahu ben irmik ve baklava , baklavalı irmik v.s
    Ama sen güzel diyorsan, denemeli!!

    YanıtlaSil
  2. içi muhallebili olan tatlı laz böreği diye anılıyor ve muhteşem bir tad benim için

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım benim bayılıp bittiğim tat zaten hani şu marketten ucuza alınan fıstıklı sarma baklavanın sırrı buymuş yani bu içi dürüm baklavada fıstık kullananarak da yapabilirdin afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. oy oy oy..nefis görünüyor.. Önce beğendikten alıp nefsimizi körleştirmeli, kendimize gelince oturup yapmalı.. :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba :) Tekrar tarifi bakmaya geldim yazının sonunu okudum...
    Var arkadaşım bir muhallebili laz baklavası var birde içi irmikli sütlü muhallebi kıvamında olanı var ben onu yıllar önce kadayıfın içinde yapardım antepli komşumuzdan öğrendim yani çekinme yap muhallebiyi koy arasına inan nefis oluyor...sevgiler...
    not: bunun tadı nefis dimi?? :)) deniyeceğim merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Laz Böreği imiş aslında.Ama işte onun sayesinde başka bir tarif daha öğrenmiş oldum :)

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...