5.09.2013

KREMALI DOMATES ÇORBASI

SELAMLAR...
Uzun zamandır tariflere ara verdim.Gez,toz,ye derken tatil dönemi bitti.
Artık evde pişirip yeme zamanı geldi :)
Kremalı domates çorbasında tarif çok basit.
Üç-dört tane domates ve bir tatlı kaşığı salçayı rondoda püre haline 
getirelim.
Ben tüm yemeklerimde zeytinyağı kullandığım için 
bunda da tencerenin tabanını kaplayacak kadar zeytinyağı koyuyorum.
Üzerine iki yemek kaşığı un ekleyip kısık ateşte kavurma işi bitince
 domates püresi ve sıcak su ekliyorum.Suyu yavaş yavaş eklerseniz
kıvamını tutturmanız daha kolay olur.
Sonrası damak tadınıza göre tuzu,karabiberi...
**
Tabii ki domates çorbasının olmazsa olmazı rende kaşar ve kıtır ekmek.
Kare şeklinde kestiğim tost ekmeklerini ve minik bir parça tereyağını
tavaya koyup kısık ateş üzerinde 
ekmekleri kızarttım.
**
İşin krema kısmına gelince hazır kullanmak istemedim.
Bir yemek dergisinde şu tarifi buldum;
1su bardağı süt
1çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 yumurta
Ben miktarları yarı yarıya azaltarak ve yumurta eklemeden
ocakta tüm malzemeleri karıştırarak pişirdim.
Muhallebi kıvamına gelince olmuş demektir.
Kremayı tabaktaki çorbanın üzerine servis yaptım.
Tüm çorbaya ekleyip kesilme ve ertesi gün bozulma riskine karşı
böylesi daha uygun bence.
Her yiğidin bir yoğurt yiyişi,her aşçının bir tarifi vardır.
Ben de kendi tarifimi
hiç denememiş olanlar için basitçe anlatmaya çalıştım.
Üniversite döneminde Bursa-Ankara arası yollarda mola yerinde içtiğim
favori çorbamdı.
O zamanlar yapımı çok zor olan bir çorba olduğunu düşünürdüm.
O yüzden sevip te denemeyenler varsa paniğe gerek yok:)
**
SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN..





4 yorum :

  1. domateslerı koymadan evvel ununu daha fazla koyup sut seker tuzu bu asamada ekleyıp kremayı domatesı koymadan hemen once olustursak nasıl olur dersın? domatesıde uzerıne ekleyıp pısırsek bu sekılde deneyebılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acaba olur m???hiç böye tersinden düşünmemiştim :)denersen mutlaka yaz...

      Sil
  2. emeklerine sağlık deryacığım...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Buaralar hepimiz ara verdik gezme,tozmadan fırsat kalmadı .ama ben de özlemini blokları dolasmayı .

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...