19.09.2013

PASTIRMALI KURU FASULYE

pastırmalı kurufasulye
SELAM...
Az kuru az pilavla başlar milletimizin kurufasulye aşkı....
Sıkıntılı bir yemektir ama o lezzeti yok mu 
işte vazgeçilmez tarafı da odur.
**
Bendeki anlamı ise,bazen gecenin bir yarısı
bir dergide görüp aşerme halidir.
Öyle birdenbire can çeker...
Yapılır,tek öğün yenir,bir dahaki sefer beklenir.
Şimşek çakarcasına bir göz kırpma..
**
**
Tarif desen basittir aslında.
Güç olan ne kadar fasulye koyacağındır.Öyle bir bereketlidir ki,
ne kadar az olsun desen inadına çoğalır.
**
Geceden sıcak suyun içerisine bırakıp,sabah suyunu değiştirip
5-10 dakika tencerede tıkırdatmak şarttır.
Sonrası hep bildik sıra...
Bir soğan inceden doğranır.Göz yaşarmazsa iyi şanstır.
Ben uzun ve kolestrolsüz yaşama sevdasında olduğumdan
tüm yemeklerimde olduğu gibi zeytinyağı ile pembeleştiririm soğanları.
Yazmadım diye salçayı unutmayın sakın.
Biraz biber,biraz domates salçası yakışır.
Sonra pastırmalar ve yeşil biber yerini alır.
Hepsi tam kıvama geldiğinde üzerine sıcak su,tuz ve baharatlar eklenip
pişirmeye bırakılır.
(Bir püf;biraz kimyon fasulyenin gazını alırmış.. )
Ben düdüklü tencerede pişiriyorum ama her fasulyenin de
kendine göre cinsliği olduğundan pişme süresi de farklı oluyor.
İlk sefer pişirmede önce 15 dakika pişiriyorum.
Sonra duruma göre ayarlıyorum.Çabuk pişen bir
fasulye ise ve zamanını geçirirseniz
ezilip,dağılan tek şey sizin umutlarınız olmuyor :))
**
Gecenin bir yarısı bir kurufasulye hikayesi benden size...
**
SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN...

5 yorum :

  1. ohhhh misss gibi ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık nefiss gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  3. Ben suda beklettiğim fasulyeyi önce düdüklüde haşlıyor, sonra tencerede pişiriyorum. Domatesi biberi içinde biraz daha diri kalıyor ve ayarlaması daha kolay geliyor. Özellikle şeker fasulye çok çabuk pişiyor. Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Derya'cığım, seyahat tutkusunu paylaşıyor olmamız ne güzel. Nice yolculuklara!

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar sıcak anlatmışsınız. Kuru fasülye ne de olsa milli yemeğimiz sevmeyen de çok azdır. Çok güzel bir bloğunuz var takipçiniz oldum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...