21.10.2013

DAMLA ÇİKOLATALI VE CEVİZLİ MUFFİN

SELAM...
Okullar açıldı.Oğlum ortak proje ödevleri için arkadaşlarını
eve davet etmeye başladı.
Bu yüzden pratik,kolay yenebilen ve lezzetli tarifleri yapmaya başladım.
Uzun zamandır yapmamıştım bu muffinleri.
Tarif defterinde yeniden rastlayınca kolları sıvadım.
**
  • 2 yumurta
  • 150 gr. toz şeker
  • 100 ml. sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 3 çay kaşığı kabartma tozu
  • Yaklaşık 250 gr un
**
Yapılışına gelince,oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı şekerle birlikte iyice çırpalım.
Sırasıyla sıvı yağı ve yoğurdu ekleyerek çırpmaya devam edelim.
Ayrı bir kapta unun yarısını kabartma tozu ve vanilyayı karıştıralım.
Sonra sıvı karışıma döküp yine çırpalım.Kalan unu da kıvamını kontrol ederek ekleyelim.
Malzemeler tam ölçüsünde olduğunda 250 gr. un yeterli geliyor.
**
 **
Ben son olarak 1 yemek kaşığı damla çikolata ve ceviz ekledim.
Dilerseniz kakao da ekleyebilirsiniz.
Ama unutmayın eklediğiniz malzeme çok olursa 
hamur katı hale gelip istenilen yumuşaklıkta pişmeyebilir.
Örneğin kakaoyu çok ekleyecekseniz undan biraz azaltın.
Sonra muffin kaplarına 2-3 kaşık kadar karışımdan koyun.
Ben 2 kaşık koymuştum.3 kaşık olsa kalıbın boyutuna göre daha uygun olacakmış.
**
Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 30-35 derecede pişirin.
Yaklaşık olarak 15 tane muffin çıkıyor.
Mis kokusuyla çocukların masasında yerini alıyor.
SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN.... 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...