11.10.2013

KÖZLENMİŞ PATLICAN ÇORBASI


MERHABA...
Daha önce iki farklı etkinlikte tadına bakma şansı bulduğum köz patlıcan çorbasını 
en sonunda denemeye fırsat buldum.
İlk etkinlikteki  çorba ikincisine göre daha yoğun ve lezzetliydi.
Patlıcanlar ağıza gelmiyordu ama  közlenmişliğin verdiği hoş lezzet çorbaya hakimdi.
O nedenle ben de tarifimi beğendiğim haliyle yaptım.
**
*4-5 közlenmiş patlıcan
*1 yemek kaşığı tereyağ
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*2 yemek kaşığı un
*2 diş sarmısak
*Et suyu
**
Közlenmiş patlıcanları ufak parçalar halinde doğrayalım.
Tencereye yağımızı,sarmısağı ve unu koyup hızlıca karıştırarak kavuralım.
Daha sonra üzerine patlıcanı ve et suyunu ekleyelim.
Suyu çorbanın yoğunluğuna dikkat ederek yavaş yavaş eklersek
çok sulu olmasına engel oluruz.
İçerisine tuz,karabiber v.b baharatları ekleyerek pişirelim.
**
Pişirdikten sonra  çorbayı blendırdan geçirdim.
Eğer patlıcanlar içinde görünsün isterseniz öyle de bırakabilirsiniz.
Sarmısağı da yakışacağını düşündüğüm için ekledim.
Yine arzuya göre üzerine kırmızı biberli yağ gezdirebilirsiniz.
**
Patlıcanı çok sevmiyor olsam da bu çorbanın güzel bir tadı var. 
Hep aynı çorbayı yapmaktan sıkıldıysanız deneyin derim...
**
AFİYETLE KALIN..
NOT:Biliyorum iyi fotoğrafçılar tabaktaki gölgeyi beğenmeyecekler.Çekim akşam saatine kalınca
gölgeler kaçınılmaz oluyor.Ama tavsiye üzerine şu ışık çadırı olayını öğreneceğim...

2 yorum :

  1. Çorba çok güzel, eline sağlık. Ben de çok yerde tarifini görüp merak ettim ama bizimkiler yemez de hep bana kalır diye korkuyorum :)

    Işık çadırını ben tavsiye etmem. Bir yakınımın pazarlayacağı ürünler için çadırla çekim yapmıştım. Gün ışığında, ışığı softlaştırması ve gölgeyi engellemesi için kullandım. Akşam çekimlerinde faydalı olmaz çünkü her yandan eşit ve güçlü vuracak şekilde ışık sistemi de kurmanı gerektirir. Tripot kursan ışık az olduğundan grenler oluşur, netlik kaybolur. Flaşsız gün ışığında, ya da akşam ise yine flaşsız iyi bir ışık altında çekmeyi denemen daha iyi sonuç verir. Benim akşam çekimlerim de bir fiyasko.. :) Ampüller pek kafi gelmiyor. Flaşlı da sonuç gölgeli oluyor ki zaten flaş hiç sevmediğim bir ışık, kontrolsüz berbat.

    Selamlar,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerin için teşekkür ederim Reyhancım.Sanırım bu işin epey inceliği var.Dediğin gibi gün ışığında sorun yaşanmıyor da akşama kalınca fena:))

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...