27.10.2013

NEFİS BİR AÇMA TARİFİ

"Selam....
Bu nefis açmaları alan alsın çayının yanına ,afiyetle yesin.
Çünkü bir daha yapacağımı sanmıyorum.
Bu ilk denememdi.
Ama benim gibi hamurla fazla uğraşmayı sevmeyen birine göre değilmiş.
Bu konuda pratik olanlara garip gelse de " hamuru kopar,elinde aç,içine biraz yağ sür.Sonra da bir o yandan bir bu yandan burgu yap. Aman o taraf ince oldu da burası daha kalın buruldu " derken sıkıntılar gelsin.Yok,yok...
Belki de günümde değildim.
Sonuç nasıldı derseniz , o güzel kokuyu ve sıcacık yumuşacık lezzeti bilenler bilir.
Çok güzeldi.İşte ben de bu güzelliği burada ölümsüzleştiriyorum.
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 3 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • içine sürmek için biraz eritilmiş tereyağı
  • 1 paket insant maya
  • 2 yumurta (akları içine sarısı üzerine)
  • 4 su bardağı kadar un

    **

    Önce sıvı malzemelerimizi ve şekeri ekleyip karıştırıyoruz,sonra da unu ve mayayı ekliyoruz.Tuzu da mayaya direk değmeyecek şekilde koyuyoruz. 
     İyice yoğurduğumuz yumuşak hamuru üzerini örtüp 1 saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
    Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçaları koparıp elimizle çay tabağı büyüklüğünde açıyoruz.
    İçine eritilmiş tereyağdan 1 çay kaşığı kadar sürüp rulo hale getiriyoruz.Rulo hamuru iki tarafından tutup,birbirinin aksi yönünde döndürüyoruz.
    Bununla uğraşırken tepsiye dizdikleriniz biraz daha mayalanıyor.Aman aralıklı dizin!
    Üzerine bolca yumurta sarısı sürüp susamın ekledikten sonra 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.
    Midi fırın tepsisiyle iki tepsi çıkıyor.
    Gerçekten yumuşacık,güzel açmalarınız oluyor...
    İşte böyle...
    Yapana da yiyene de afiyet olsun:))"

    Bu yazıyı yazalı nerdeyse iki yıl olmuş.Şimdi neden mi yeniden yayınladım?
    Kısaca anlatayım; ASLA , ASLA DEMEYİN  :)
    Dayanamayıp yine yaptım mı,yaptım....
    SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN....

2 yorum :

  1. olsun güzel olmuş yeniden yayınlamak, mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,nefis olmuş..İçine birazda zeytinezmesi ,tadından yenmez..sevgiler..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...