1.10.2013

SARAY HELVASI

MERHABA...
Hava soğudukça evde geçirilen zamanlar artıyor.Bu zamanlara eşlik eden
lezzetler de sonra kilo olarak dönüyor.
Dün CHEFika'nın attığı saray helva twitini görünce 
sabahı zor ettim.
Yapımının da bu kadar kolay olduğunu bilsem
daha önce yapardım.
Baktım çok pratik hemen işe koyuldum.
Baştan uyarayım ; yüksek oranda kalori içeriyor.Tam bir bomba.
*
Sevgili Şefika Günyel malzemleri şu şekilde vermiş;
2,5 su bardağı un
2 su bardağı pudra şekeri
250 gr. teremyağ
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
(isteğe bağlı)
 **
 ** 
Bir tencerede tereyağını eritirken bir yandan da teflon tavada unumuzu kavuruyoruz.
Unu çok koyulaştırmadan kokusu çıkana kadar kavuralım.
Daha sonra karıştırma kabına aldığımız unumuzun üzerine
ceviz içini ve pudra şekerini karıştıralım.
En son da yağı üzerine ekleyip önce kaşıkla biraz karıştırıp,
sonra sıcaklığına dikkat ederek yoğuralım.
En son işlem helvamızı bir borcama koyup iyice bastırarak yaymak.
Soğuyunca kare ya da baklava şeklinde 
dağılmamasına dikkat ederek dilimleyip buzdolabına kaldırın.
Çayın,nescafenin,kahvenin yanına yakışan enfes bir tatlı.
Ben buradaki ölçülerin yarısını yaptım.
Çok olursa çok yenir mantığıyla kendime bir sınır koydum:)
Deneyin,seveceksiniz...



2 yorum :

  1. Malzeme bakımından basit ama beceri ve uğraş isteyen bir tatlı olmuş. Verilen emeğe değer. :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten bomba olmuş, yani miktar olarak sınır koymanız da yeterli olmayabilir. :))) Ama muhteşem gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...