11.12.2013

NUTELLA DOLGULU KURABİYE


SELAM,
Geçen akşam Ata reklamlardaki içi akışkan çikolatalı bisküvileri görünce
"canım istedi şimdi" dedi.
" O zaman"yarın okuldan gelirken alırsın "  deyince de
"Hayır sen evde yap " dedi.
Durum böyle olunca aradım taradım 
yabancı bir siteden bulduğum tarifi
denedim.
  • 125 gr tereyağı
  • 100 gr esmer ya da beyaz toz şeker
  • 2 adet yumurta
  • Yarım çay bardağı kakao
  • Yaklaşık 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı vanilya 
  • Yarım su bardağı ince kıyılmış çikolata ya da damla çikolata (Ben damla çikolata
  • kullandım ama sanki çikolata daha iyi olurmuş.)
  • İçini doldurmak için nutella
                         Oda sıcaklığındaki tereyağını ve şekeri krema kıvamına gelene
kadar çırpıyoruz.
Ardından yumurtaları ve vanilyayı ekleyerek çırpmaya
devam ediyoruz.
Daha sonra içine tuz ve kabartma tozu eklediğimiz unu
ve kakaoyu eleyerek koyuyoruz.
Unu her tarifte olduğu gibi azar azar eklerseniz kıvamını tutturmak 
konusunda sorun yaşamazsınız.
Tahta bir kaşıkla iyice karıştırıyoruz.
Rende ya da damla çikolatayı da ekleyip son bir kez karıştıryoruz.
Ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayıp 
ortasını çukurlaştırıp içine kaşıkla nutella (krem çikolata)
dolduruyoruz.
Bolca koyarsanız çok iyi olur.
Bazı kurabiyelerde cimri davranmışım,iyi olmamış.
Nutellayı koyduktan sonra hamuru fazla ezmeden kapatıp hafifçe yuvarlayın.
Son aşama 175 derecede 10-12 dakika pişirmek.
Süre yeterli geliyor.
İşte yine kolayca yapılabilecek bir tarif.
Deneyecek olursanız şimdiden afiyet olsun.
SEVGİYLE ve SEVDİKLERİNİZLE KALIN.


13 yorum :

  1. Eline Sağlık Derya Abla Çok Lezzetli Görünüyorlar...
    İlk Fırsatta deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  2. Şu sıralar vakit bulabilirmiyim bilmiyorum ama bi ara kesin deneyeceğim..
    teşekkürler=)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık Deryacım, güzel görünüyorlar:) Ben de bunu kendi yaptığım kakaolu fındık kremasıyla doldururum artık:) Bu arada blogunu izlemeye aldım, seni de bana beklerim:)

    YanıtlaSil
  4. Evet Banucum, bunun sağlıklı versiyonunu bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Nutellayla kötü olması mümkün değil ki zaten :)) Ellerinize sağlık. Çok nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  6. O başlığı okuduğumda tıklamamam gerektiğin hissetmiştim:) Süper görnüyorlar canım , ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özellikle acıkmışken blogları dolaşınca aynı hisse kapılıyorum:)

      Sil
  7. Çok fena gözüküyor, çooook.... :))))

    YanıtlaSil
  8. Şimdi denedim muhteşem oldu. Pişmeden bile yenebilir :) paylasim icin teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...