13.01.2014

BALKABAKLI TAVUK YAHNİ


SELAM ,
Ankara'da haftalardır soğuk ve sisli bir hava var.
Güneşi görmeyeli o kadar uzun zaman oldu ki.
Durum böyle olunca evde yeme içme faliyetleri de arttı.
Bugünkü tarifi " Arda'nın Mutfağından " programında gördüm.
Daha ekran karşısındayken hemen yapmak istemiştim.
Neyse ki bir kaç gün sonra malzemeleri ayarlayıp
 Balkabaklı Tavuk Yahni'yi denedim.
  • 6 parça derisi üstünde tavuk kalça
  • 250-300gr balkabağı
  • 1 büyük soğan
  • Biraz ceviz içi
  • 10 yaprak ada çayı


Tencerenin içine zeytinyağı koyup ısınınca kalın şeritler halinde doğradığınız soğanı yağda
hafif çevirin.
Sonra balkabaklarını ekleyip yumuşayana dek ocakta tutun.
Soğan ve kabakları başka bir tabağa alın.Tenceredeki yağa tavukları yerleştirin.
Her iki tarafı da sotelenince balkabağı ve soğanı tekrar tencereye ekleyin.
Ceviz, adaçayı, tuz ve baharatını koyun.
Çok olmayacak şekilde (üzerini çok geçmesin) su ekleyip pişirin.
Ben cevizi unuttum, ada çayı da yoktu.
Ama yahni bu haliyle bile çok lezzetli oldu.Balkabağının tadı ve rengi yemeği güzelleştirdi.
Soğanlar hafif karamelize hale geldiğinden çok güzeldi.

Umarım denersiniz.Hatta şimdiden afiyet olsun.

SEVGİYLE VE GÜNEŞLE KALIN.


3 yorum :

  1. Harika bir yemek olmus. Elinize saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Balkabağını sevmem ama güzel görünüyor. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Kabak ve tavuk ilginç olmuş...

    Denemek lazım :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...