4.01.2014

İSTİRİDYE MANTARI KAVURMASI

SELAM...
Şimdiye kadar denememiş olanlar için yapımı çok kolay bir tarif ;
İstiridye Mantarı Kavurması...

Lezzeti kesinlikle çok güzel.
Bu mantarın tadına baktığınızda bir daha kültür mantarının 
yanından geçmeniz zor olacak.
Sakın tarifteki malzemeler gözünüze az gelmesin.
Bu mantarın kendi başına dolu dolu bir tadı var.

  • 400 gr istiridye mantarı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı , 1 y.kaşığı tereyağı
  • 1-2 diş sarmısak
  • Deniz tuzu, karabiber


Mantarları yıkayıp suyunu kağıt havluyla alın.
Uzun uzun kesin.
Ben mantar temizlemek için sadece bu işe ayırdığım bir bulaşık süngeri kullanıyorum.
Süngeri ıslatıp mantarları silerek temizliyorum.
Böylece akan suda mantarın su çekmesine engel oluyorum.
**
Genişçe bir tavaya yağımızı koyup ocağı yakalım.
Yağımız ısınınca mantarları ve sarmısakları tavaya koyup
hızlı hızlı kavurmaya başlayalım.
Mantarlar suyunu salınca da ocağın altını kısmadan , tavanın kapağını kapatmadan
kavurmaya devam edelim.
Tuzunu ve karabiberi ekleyelim.
Mantarlar suyunu çektiğinde pişmiş olacaktır.
**
400 gr.lık paket üç kişilik ailemiz için yeterli geldi.
Siz daha kalabalık iseniz miktarı arttırın.
**
İstiridye Mantarı, spagetti, salata ve turşuyla 
hafta sonuna uygun bir öğle yemeği oldu.
Böylece birazdan gelecek misafire hazırlık yapmam için zamanım da kalmış oldu.

SEVGİYLE VE DOSTLARLA KALIN...

4 yorum :

  1. mantarın her çeşidine bayılrım hata kültür mantarını soslar çiğ çiğ yerim.
    ama istiriidye mantarını hiç yemedim eminim çok lezizdir.
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli gözüküyor. Eline emeğine sağlık. sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Az malzeme kullanmakla bence doğru yapmışsın. Gerçekten çok lezzetli bir mantar, fazla şey istemiyor. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim mantar istiridye mantarı. Ben çorbasını da yapıyorum harika oluyor. Evde vardı biraz akşama böyle kavurmalı misler gibi sarımsaklı :))

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...