21.01.2014

VİŞNE SOSLU İRMİK TATLISI


SELAM,
Bizim ev halkı tatlı düşkünü olduğundan evde mutlaka bir çeşit tatlı bulunur.
Vişne soslu irmik tatlısı da bunlardan biri.
Üstelik yapımı da çok kolay.
Sossuz olarak ta yapabilirsiniz.
Tatlı için ;
  • 1litre süt
  • 8 yemek kaşığı toz şeker
  • 8 yemek kaşığı irmik
  • 1 paket vanilya
Vişne sosu için ;
  • Yarım litre vişne suyu (Ben vişneleri kaynatıp hazırladım.Hazır da kullanabilirsiniz.)
  • 3-4 yemek kaşığı nişasta 
  • 1 yemek kaşığı yağ
  • İsteğe göre 1-2 yemek kaşığı şeker
Tatlımız için sütün içerisine şekeri ve irmiği koyup karıştırarak pişirin.
Kaynayıp koyulaşınca altını söndürüp vanilyayı ekleyin.
Cam kabınızı hafifçe ıslatıp tatlıyı içine dökün.
Bu şekilde ters çevirdiğinizde kolayca çıkar.
Ama düz bir kapta çıkarmadan da servis yapabilirsiniz.
Sos ekleyecekseniz onu da ayrı bir kapta vişne suyunu kaynatıp
nişastayı ekleyin.
Koyulaşınca söndürün.
Tatlınızın üzerine dökün.
Soğuyunca tatlıyı  buzdolabına kaldırın.
Birkaç saat sonra ters çevirebilirsiniz.
Anlatımı uzun gibi olsa da yapımı çok kolay aslında.

SEVGİYLE VE TATLI KALIN.

8 yorum :

  1. çok şık sunumlu nefis bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Derya'cığım muhteşem bir sunum olmuş,ellerine sağlık canım benim:)bizim hanede de sütlü tatlılar revaçta doğrusu:)listeme aldım, bende deneyeceğim.
    öperim seni...

    YanıtlaSil
  3. selam blogunu yeni keşfettim.. tatlı harika görünüyor teşekkürler paylaştığın için :) hemen deneyeceğimm..! :)
    ben de beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ENFES GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  5. heey du bunu anneme yaptırayım yaa.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Sunumun çok şık olmuş.Eminim tadı da harikadır eeee birde çok pratik daha ne olsun hemen yapmak lazım dimi:))

    YanıtlaSil
  7. offfff ayılrıım bu saatte kalkıp dolabı acmak ıstedım sahanesın ellerıne saglık canım

    YanıtlaSil
  8. Harika gözüküyor ellerinize sağlık :)
    www.intrustweeat.com

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...