9.02.2014

ACABA SİZİN DE YEMEK FOTOĞRAFLARINIZ ÇALINMIŞ MI ?

SELAM ;
Bu yazıyı uzun zamandır yazmayı düşünüyordum.
Emek hırsızları özellikle son zamanlarda fotoğraf ve yazı kopyalama işini 
iyice abartarak yapmaya başladılar.
Hatta o kadar da utanmazlık sınırındalar ki geçenlerde bir tanesi
"niye fotoğraflarına blog adı yazıyorsun,zaten instagram fotoğraf kaynıyor.İstersek oradan kopyalarız zaten " diye yorum yazmış.
Ben bu yazıyı hazırlarken kolay anlaşılması için ekran görüntüsü almak istedim.
Bunun için de bir kurabiye fotoğrafımı kullandım.
Aaaaaa...O da ne ???
Fotoğraftan blog adımın olduğu yeri kesip aynen kopyaladıkları yazım ile sitelerine koymuşlar.
Sizler de belki tüm fotoğraflarınız için deneyemeseniz de 
Google'da bunun pratik bir yolu var.

Önce Google anasayfadan Görseller kısmına giriyoruz.
Arama çubuğundaki kamera ikonuna tıklıyoruz.
Açılan pencerede görsel yükleyin kısmına arama yapmak istediğiniz 
fotoğrafı yüklüyoruz.
Ara butonuna basıyoruz.
Umarım siz de benim gibi sürprizle karşılaşmazsınız.
Arama sonucu görselinizin yer aldığı tüm web sayfaları çıkıyor.
Örneğin yazarkafede paylaştılarımız da yer alıyor.
Bu arada görsel url'si ile aramayı denemedim.
Bunu deneyen olursa ve daha pratik ise paylaşırsa sevinirim.

Aslında sadece yemek bloggerları için değil 
instagramda olan herkes için de işe yarayacak bir uygulama bence.
Oradan da fotoğraf hırsızlığı çok oluyor.

Siteyi google'a şikayet ettim.Email adresleri yok.
Facabookta sayfaları var,oradan yorum yazdım ama dönüş olmayacağını biliyorum.

Site bir sürü reklamla dolu.İçerik arttırarak sıralamada üst sıraya çıkmak dertleri.
Biz onca emek verirken onlar işin kolayını bulmuşlar.

Kızgınım.Bıraksanız sabaha kadar yazarım.

SEVGİYLE KALIN....


4 yorum :

  1. Ben de geçen gün bu yöntemi içimdengeldiğigibi blogdan öğrenip yapmıştım. Çalan siteye yorum yazdım, kaldırdı, face de yorum yazdım aldırmadı. Bir de övgü dolu yorumlar almış hırsız. Hemen hemen her gün kopyalanan görsellerim var. Bir de adımızı siliyorlar!!!

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir yazı oldu. Yarın aramaya başlayacağım. Lakin ben haklarının peşine çok ısrarlı düşen biri olduğumdan biliyorum, hak aramak çok zor. Zaten mağdur olduğun için hakkının peşindesin, hakkını ararken de mağdur oluyorsun, adeta sürünüyorsun. Uğraşların sonunda sonuç verir ise, en fazla o yazıyı kaldıracaklar, suç devam edecek. Ama en azından bunları duyurabilir, kınayabiliriz. Selamlar..

    YanıtlaSil
  3. Paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim Deryacım. Benim de başıma geldi kısa bir süre öncebiliyorsun. Gerçi alan adımı zamanında yenilememek benim hatam ama neyse bayağı ders oldu bu bana.
    Sitelerden içerik kopyalan programlar varmış, yani zahmet bile etmiyorlar bu işi yapmak için. Bu şekilde hızla kapsamlı siteler oluşturup reklam geliri almayı hedefliyorlar.
    Bu tarz hırsızlığa karşı yapılacak fazla bir şey yok sanırım. Akla sadece teşhir etmek geliyor. Ama bunu yapan insanların teşhirden etkileneceklerini pek sanmıyorum.
    Bence bu insanlar karşısında demoralize olmamak önemli. Şevkimizi kırmalarına izin vermemeliyiz.
    Bunca emeğin var. Azmini hiç kaybetmemeni dilerim:) Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Kızmakta son derece haklısınız. Ne twitterda ne de burda çalıntıya ben de tahammül edemiyorum.
    Blogunuzu yeni keşfettim, yemek yapma konusunda pek becerikli değilim ama en azından bakıp iç çekmek serbest değil mi :))
    Ben kozmetik blogu tutuyorum, ilginizi çekerse beklerim. Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...