25.08.2014

ÇİKOLATALI KEK (Ekmek Yapma Makinesinde)



SELAM,
Dünya tatlısı çocuklarımız yok mu,onlar bir şey isteyince de hayır denmiyor.
Bugünkü Çikolatalı Keki ekmek yapma makinesinde yaptım.
Fırınım ,emekliliği gelmiş te yaşa takılmış insanlar gibi nazlı nazlı çalışıyor kaç zamandır.
Hatta bir ara tüm el becerimi kaybettim sandım ki neyse sorun bende değil fırındaymış.

Malzemeler ve tarife gelince ;
  • 3 yumurta
  • 1 cup ölçek şeker (1 cup yaklaşık 220ml)
  • 1/2 cup sıvı yağ
  • 1/2 cup süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/4 cup ince çikolata parçası
  • 1 büyük kaşık (1tbsp) (1 yemek kaşığı) kakao
  • 2 cup un
  • 1/4 cup pirinç unu



Yumurta,şeker,sıvı yağ,süt ve vanilyayı bir kapta karıştırın.
Çikolata dışındaki  malzemeleri de bu karışıma ekleyip karıştırın.
Ekmek kalıbının içine dökün.
Makinede kek ayarını seçin.
Sinyal sesi geldiğinde çikolatayı da ekleyin.
Makine ara ara yaklaşık 30 dk. kadar karıştırma işlemi yapıyor.
Karıştırma,kabartma ve pişirme için toplam süre 2 saat 50 dk.
Piştikten sonra makineyi kapatıp keki içinde 10 dk. kadar bekletiyoruz.
Sonra dışarı alıp biraz sıcağı geçince kalıptan çıkarıyoruz.

Kekin nasıl olduğuna gelince ;
  kabından dolayı tombalak bir kek oldu tabii.
Her tarafı eşit bir şekilde pişti.
Çok lezzetli ve mis kokulu bir kek oldu.
İlk deneme başarılıydı kısaca.
Şimdilik bu kadar olsun.

SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN.....



5 yorum :

  1. aaaaa bak ben bunu cok merak ettim. denemeliyim mutlaka, makinen nedir bir de merak ettim Deryacım

    YanıtlaSil
  2. Sinbo benim makine Yasemincim.

    YanıtlaSil
  3. nasılda güzel kabarmış canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ayyyy yengemde var makina yapıyo ekmek bayılırım buna yaptırayııım :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım. Bende de var ama hiç denemedim. Çok güzel görünüyor. Ben de en kısa zamanda deniycem. Afiyetler olsun. Sevgilerimi bıraktımmm...:))

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...