29.04.2014

DEREOTLU PEYNİRLİ KURABİYE


SELAM,
Bizim evde dereotlu bir şeyler varsa 
koca kesinlikle çok uzaklarda demektir.
Diğer zamanlarda  eve dereotu girmesi kesinlikle yasaktır.
O yüzden ben de koca taaa Afrika Kıtası'na gitmişken
dereotlu peynirli kurabiye yaptım.
Ayrıca Tavsiye Evi'nden gelen Ülker Teremyağ'ı da denemek istiyordum.
Böylece tüm şartlar uygun hale geldi.

Malzemeler ;
  • 125 gr. oda sıcaklığında Ülker Teremyağ
  • 1 küçük çay bardağı sıvı yağ
  • 1 küçük çay bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı lor ya da beyaz peynir
  • Yarım demet dereotu
  • 1 çay kaşığı tuz ( ben b.peynir kullandığım için tuz eklemedim.)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 adet kabartma tozu
  • 2 adet yumurta ( birisinin sarısı üstüne )
  • Yaklaşık 3 su bardağı un

Peynirleri ezip ,dereotunu doğradıktan sonra yağı ,yoğurdu ve yumurtayı ekleyip yoğurun.
Sonra unu azar azar ekleyin.
Şekeri ve ve kabartma tozunu da koyup yoğurmaya devam edin.
Hamur ele yapışmayacak ve yumuşak bir kıvamda olacak.
Hamurunuz uygun kıvama gelince strech filmle sıkıca sarıp
buzdolabında 15-20 dakika bekletin.


Buzdolabında dinleme süresi bitince çıkarıp
ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.
İsterseniz hamuru açıp kalıpla da kesebilirsiniz.
Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra susam,kuruyemiş ya da çörek otu ile süsleyin.
180 derecede ısınmış fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişirin.
Çayın yanına lokmalık,lezzetli ve gevrek kurabiyeleriniz  hazır.

SEVGİYLE KALIN....

9 yorum :

  1. dere otunu ben de hiç ama hiç yemiyorum ....
    elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, benim de dereotuyla barışmam 3-4 yıldır oldu. Koca kişisi taa oralardan kokusunu bile alamaz. Allah kavuştursun :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, derotlu poğaçayı dün sabah kendi kantinimizden alıp yemiştim çok sevdiğim bir lezzettir eşinizin sevmemesi ise şanssızlık diyelim neyse siz o yokken yapıp tadına varmışsınızdır. tarifiniz benim klasik poğaça hamurumla aynısı buna ne arzu ederseniz katabilirsiniz herşeyle güzel bir poğaça ortaya çıkıyor. teremyağda ender olarak eğer evde tereyağım yoksa kullanıyorum ve sonuçtan son derece de memnun kalıyorum .güzel paylaşımlarda görüşmek üzere sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Dereotuna ben de çok mesafeliydim hatta ağzıma sürmezdim, yavaş yavaş alıştırdım kendimi şimdi salatalarda eksikliğini hisseder oldum :)
    Dereotlu peynirli poğaçayı çok severim ve hem mayalı hem karbonatlı yaparım.
    Ellerine sağlık olsun arkadaşım.

    YanıtlaSil
  5. dereotunu çok severim ben canım.jıyır kıyır çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Bizde de büyük kızım dereotu yemiyor. Dereotunu kullanacağım zaman iki yarı şekilde yapıyorum "dereotlu" , "dereotsuz" inanır mısınız kızım kokusuna bile tahammül edemiyor :) çok severim dereotlu poğaçayı harika görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Elinize Sağlık! Teremyağ Gurme Kaymaklı ile eminiz nefis olmuştur:)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ben burcu(phonodeep) ben bu pasta börek işlerini hiç beceremem. Ama dereotlu peynirli poğçayıda inanılmaz severim. Siteye bakarken dikkatimi çekti ve denemeden edemedim. Bu arada her gördüğüm tarifide deneyen biri değilim çünkü ilk denemem aldığı kadar unla yapılan bir tarifti ve ben ne kadar koyarsam hamur o kadar un aldı tabii sonuç taş gibi bir poğça oldu. Ama senin bu tarifte ölçü kullanman sayesinde ben de başardım ilk defa... Bu güzel ve lezzetli tarif için çook teşekkürler... Herkesin denemesi gereken bir tarif bence. Ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  9. Burcu ölçülerin tam tutmuş olmasına sevindim.Dediğin gibi aldığı kadar deyince çok sık yapmayan kişiler için belirsiz bir tanım oluyor.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...