19.04.2014

KEK KALIBINDA SODALI BÖREK


 SELAM,
Geçenlerde bir televizyon programında rastladım bu böreğe.
Nedense daha önce hiç dikkatimi çekmemiş.
Görünüşü öyle güzeldi ki yapmasam olmaz dedim.
İnternette ufak bir araştırma ile standart bir tarif bulup denedim.
Güzel bir börek oldu.
Ama beş dakika daha pişesi varmış biraz erken çıkarmışım.
Heybetli ve dolu dolu olduğundan ağır ağır ve iyice pişiriniz.

Malzemelerimiz ;
  • 5 adet yufka
  • 1 şişe maden sodası
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
İç Malzemesi ;

  • 700 gr ıspanak yaprağı
  • 2-3 tane patates
  • 1 adet kuru soğan
  • Baharatlar
  •  
     

İlk olarak bir-iki dakika haşladığınız ıspanakların suyunu iyice sıkıp sıvı yağda
küp küp doğradığınız soğanla kavurun.
Bir yandan da patatesleri haşlayıp sıcakken iyice ezin.Dilerseniz patatesleri de
yağda soğan ve yağ ile hafifçe kavurabilirsiniz.

İç malzememiz hazır olduktan sonra soda, süt , yumurta ve yağı  bir kabın içerisine koyup iyice çırpın.

Kek kalıbını tereyağı ile iyice yağlayın.

İlk yufkayı kutu şekilde kek kalıbının içine kenarları taşacak şekilde yerleştirin.
Yufkanın orta kısmını delmeyin.

İkinci yufkayı ikiye bölüp parçaları sosa batırdıktan sonra
kalıbın tabanına  buruşuk şekilde yayın.

Üzerine ister ıspanaklı ya da patatesli harcınızdan koyun.
İsterseniz ikisini karıştırarak koyabilirsiniz.
Ya da benim gibi her kata ayrı iç koyarsınız, seçim sizin.

Yufkalar bitene kadar soslu yufka ve harç şeklinde devam edin.

Son yufkanın üzerine kalan sosunuzu dökün.

İlk yufkanın orta kısmını delin ve soslu yufkanın üstüne doğru yayın.

Son olarak dışarı taşan yufkaları içe doğru katlayarak
böreğin üzerini örtün.

Buzdolabında bir kaç saat bekletin.

180 derecede üzeri ve kenarları iyice kızarana kadar pişirin.

                                                      Şimdiden afiyet olsun.

                                                        SEVGİYLE KALIN :)


3 yorum :

  1. Bende geçenlerde peynirli versiyonunu yaptım güzel bir börek oluyor,sizinkide enfes olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Deryacım, ben bu tarifin başını izlemiş, merak etmiştim :) Sonunu senin blogda görmek kısmet oldu :)) Çok güzel olmuş... Sunumu çok şık ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ben deemedim ama sunum gerçekten çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...