4.08.2014

Reyhan Şerbeti

SELAM ;

REYHAN ŞERBETİ

Son günlerde tüm bloglarda hızla yayılıp giden Reyhan Şerbeti fırtınasına
ben de kapıldım.
O kadar özendirici fotoğraflar vardı ki yapmasam olmazdı.
Reyhan şerbeti için farklı tarifler vardı.
Özünde aynı ama herkes damak tadına göre şekillendirmiş.

İşte bu da benim uyguladığım tarif ;

  • 1 demet mor reyhan
  • 1 litre kaynar su
  • 7 yemek kaşığı şeker (Tatlı sevenler bir-iki kaşık daha ilave edebilirler)
  • Yarım limon suyu ya da 4-5 limon tuzu  
Limon tuzu reyhanın rengini suya bırakması için kullanılıyormuş.

Ben evde kalmadığını farkedince limon suyu kullandım.
Gördüğünüz üzere rengi gayet güzel çıktı.
Reyhanları su dolu bir kabın içerisinde yarım saat bekletip yıkayalım.

Reyhanın yapraklarını bir sürahi içine koyup üzerine şeker ve limon suyunu ekleyelim.
En son 1 lt. kaynar suyu sürahiye döküp bir kaşıkla karıştıralım.
Ben 1 tane karanfil ve çubuk tarçın da ekledim.
Tamamen sizin tercihinize kalmış.
Ilıklaşıp rengi çıktıktan sonra  ince bir süzgeçle süzerek bir başka sürahiye alalım.
Süzgeçte kalan reyhanları süzgeçte kaşıkla ezerek sularının iyice çıkmasını sağlayalım.
Reyhan şerbetinizi buzdolabına kaldırıp en az 5-6 saat bekletin.

Ben şerbetin tadını çok beğendim.
Bir limonata gibi hemen herkese hitap edecek bir tat olmayabilir.
Yine de yapımı kolay olduğu için denemenizi öneririm.
İlk denemeden sonra özellikle şeker miktarını daha kolay ayarlayabilirsiniz.
Umarım tüm ailenizin sevdiği bir içecek olur.

SEVGİYLE KALIN.

3 yorum :

  1. Seninki de çok güzel görünüyor Deryacım, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık derya,denicem mutlak (:

    YanıtlaSil
  3. Reyhan Şerbetinin tadını ben de çok merak ediyorum. Hiç içmedim. Ancak kardeşim içtiğini söyledi. Önce çok güzel geldiğini ama sonrasında baskın bir reyhan tadı ile damakta değişik bir tat bıraktığını pek hoşuna gitmediğini söyledi. O yüzden merak ediyorum. Mutlaka yapıp kendim tatmak ve emin olmak istiyorum. Ellerine sağlık. Tadını bilmesem de rengine bayıldım.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...