12.08.2014

Yumurta Salatası


SELAM ;
Bu sıralarda Karatay Hoca'yı çok sık dinler oldum.
Kilo vermek bir yana sağlık için bazı değişiklikler yapmak gerektiğine inanıyorum.
Öğle ve akşam yemeklerinde ekmek yemeyeli iki sene oldu neredeyse.
Yaklaşık bir aydır kahvaltıda da ekmeği kestim.
İçindeki katkı maddeleri ve şekeri vücuduma yüklemek istemiyorum.
Dışarıda ekmek arası sevdiğim bir şey olursa arada kaçamak yapıyorum.

Peki ekmeksiz nasıl doyulur?
Diyete uygun kahvaltı tabağı nasıl hazırlanır?

İlk günler biraz sıkıntılı oluyor tabii.
Ama yaz mevsimi bu işe başlamak için çok uygun.
Yeşillikler,domates ,salatalık bol şimdi.


Her şeyden önce Karatay'ın da dediği gibi yumurta 
tok kalabilme ve faydası bakımından her gün yenmeli.
Ben kimi zaman omlet,kimi zaman haşlama olarak tüketiyorum.

Sıcaklarda haşlanmış yumurtayı canınız istemediğinde 
bu salata imdadınıza yetişiyor.
Tarife bile gerek yok aslında,canınız nasıl istiyorsa
o şekilde hazırlayın.

Ben bu sefer biraz atom,taze soğan,maydanoz,
kırmızı biber,az tuzlu burgu peynir,yeşil zeytin,
hindi jambon ve yumurta ile hazırladım.
Üzerine tuz,karabiber,pul biber,zeytinyağı 
ve biraz da limon ekleyince tamam oldu.
Örneğin yeşil biber de ekleyebilirsiniz.
Cevizleri fotoğraf çekerken unutmuşum.
İki-üç ceviz ya da fındık içi de enerji verir.

Şimdi siz söyleyin böyle bir tabakla doyulmaz mı ?
İnanın evdekiler hazırladığım tabağı görünce iştahla bakıyorlar.

Deneyin,önce kendinizi inandırın,
sonra gözünüzü ve en sonunda midenizi doyurun.

SEVGİYLE VE SAĞLIKLA KALIN.

NOT : Tıbbi olarak uzman değilim.Kalori hesabı yapmıyorum.
Kendimi sıkmadan sağlıklı şekilde doymaya çalışıyorum.






5 yorum :

  1. Merhaba Derya;
    Ben de bir zaman karatay kahvaltısını çok yaptım. Şimdi dört dörtlük karatay kahvaltısı yapmasam da bende güzel alışkanlıklar bıraktı. Ekmeği değil, beyaz ekmeği bıraktım mesela. Öğünde 1 dilim tahıllı ve de ısıtılarak kurutulmuş ekmek yiyorum. Her gün 1 yumurta yiyorum.Tatlıyı minimuma indirdim. "Vücuduma şeker girecekse, çok güzel bir şey olmalı, yediğime değmeli" diyorum. Kahvaltı tabağın harika görünüyor.. selamlar, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Ekmek alışkanlığı bizde çocukluktan yerleşiyor. Ama ekmeksiz yemeye alışmak da mümkün. Yumurta konusunda söylediklerine katılıyorum, kesinlikle doyurucu bir gıda. Çocuklar ve kendim için her sabah kahvaltısında mutlaka bir yumurta çeşidine yer veriyorum. Salatan güzel görünüyor bu arada, ellerine sağlık Deryacım:))

    YanıtlaSil
  3. çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. süper bir kahvaltılık olmuş canım afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...