16.10.2014

Ekmek Yapma Makinesinde Poğaça Hamuru

poğaça

SELAM ;
Tembelliğimin üst seviyede olduğu bu günlerde
poğaça hamurunu yoğurma işini ekmek yapma makinesine devrettim.
Tam kıvamında bir hamur oldu.
Böylece çok fazla uğraşmadan pofuduk poğaçalar yapmış oldum.

  • 3 cup (600 ml ) un
  • 1/2 cup (100 ml) süt
  • 1/2 cup ılık su
  • 1 yumurta
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1/4 cup (50 ml) sıvı yağ
  • 1 paket instant maya
Ekmek makinesinin hamur teknesine sırasıyla 
su,süt,yağ,tuz,şeker,hafif çırpılmış yumurta,unu koyun.
Unun orta kısmına mayayı ekleyin.
Hamur yoğurma programını çalıştırın.
Program sona erdiğinde poğaça hamurunuzdan 
ceviz büyüklüğünde parçalar alıp içine dilediğiniz harcı koyup
poğaçanıza şekil verin.
Tepsiye dizip 10 dk. daha mayalanmasını bekleyin.

Üzerine yumurta sarısı sürüp 180-190 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.

SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN.



9 yorum :

  1. 200 ml un yazmışsınız az daha çorba gibi bişi çıkacaktı, eşimi imdada çağırdım da kurtardık poğçayı. Ayrıca ben bir erkek olarak ilk denememe girişmiştim hüsranla sonuçlansaydı bütün hevesim kaçardı. Bir daha da eşime kahvaltı süprizine cesaret edemezdim !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız,çok haklısınız.3 cup yazdığım halde ml.sinde tek cup ölçüsünü yazmışım.Hemen düzelttim,uyarı için teşekkürler :)

      Sil
  2. mayalanmasını beklemeden hamur yoğrulunca alıp yapsak pişerken kabarır mı acaba program iki saat çok fazla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayalanmadan kabarması mümkün olmaz.O nedenle beklemekte fayda var.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Sıvı yağ var sadece 50 ml.,yukarıda görebilirsiniz.

      Sil
    2. Yağı hangi aşamada ekleyeceğimizi belirtmemişsiniz. Malzeme listesinde var ama hazırlanış kısmında yok malesef.

      Sil
  4. benim hamur yogurma makinem, hamuru yogrurken isitarak yoguruyor, bittikden sonra hamur cok güzel yumusacik oluyor. pistikden sonra ama cok sert oluyor, acaba yogururken isitigi icin mi oldu anliyamadim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ondan olduğunu sanmıyorum.Çünkü benimki de öyle.Farklı bir un deneyebilirsiniz belki.

      Sil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...