4.11.2014

Tez Pişti Tatlısı

tez pişti tatlısı

SELAM,
Uzunca bir zamandır Leman Cılızoğlu'nun kitabına göz atmamıştım.
Bu kitap evlendiğimde annemin elime tutuşturduğu bir kitap.
İçinde A'dan Z'ye ne tarif ararsanız var.
Zaten Kız Enstitüsü'nde annemlere ders kitabı olarak vermişler.

Muhallebi yapma niyetindeydim de değişik bir şey arıyordum.
Tez Pişti 'yi görünce denemeye karar verdim.
Sonuç görünüşü ve tadı gayet başarılı bir lezzet oldu.

Tarifine gelince ;
  • 250 gr şeker (1 büyük su bardağı)
  • 1 lt süt
  • 2 yumurta (sarısı ve beyazı ayrılacak)
  • 80 gr. pirinç unu (1 çay bardağı kadar)
  • Vanilya
Tencereye şeker ve pirinç ununu koyup sütü  karıştırarak azar azar ekleyin.

Ocağı yakıp boza kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.
Ateşten alınca vanilyayı koyup karıştırın.
İçinden bir kepçe kadar ayırıp kalanını ısıya dayanıklı kaplara koyun.

Yumurta beyazlarını kar kıvamına gelene kadar hafifçe çırpın.
Ayırdığımız tatlının sıcaklığı geçince yumurta sarılarını ekleyip karıştırın.
Son olarak ta bu karışımı yumurta beyazına ekleyin.
Yumurta beyazının sönmemesi için çatalla çok hafifçe karıştırın.

Bir yemek kaşığı ile kasedeki soğumuş tatlıların üzerine 
bu karışımı ekleyerek düzgünce yayın.

Fırın tepsisine su ekleyip içine kaseleri dizin.
Fırını ızgara ayarında çalıştırıp tez piştinin üzeri kızarana kadar pişirin.

Siz tez piştiyi denerken ben de kitabı karıştırmaya devam edeyim.

SEVGİYLE KALIN.








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...