11.04.2016

Safranbolu Gezisinden Lezzetler

Merhabalar ;
Önceki yazımda Safranbolu gezimize kısa bir giriş yapmıştım.
Bugün de gezinin en lezzetli kısmıyla devam etmek istiyorum.

Yola çıkarken gideceğimiz yerlerin lezzetleriyle ilgili kısa bir araştırma yapıyoruz tabii ki.
Üstelik artık sosyal medyada bu konuda sonsuz bir kaynak var.

Safranbolu için de bize söylenen Cevizli keşli yayım,
Perohi ve baklava idi.

Alışveriş yaptığımız bir yerden aldığımız tavsiye ile
gittiğimiz lokantada karnımızı güzelce doyurduk.

Başlangıcı çorbayla yaptık ve ben işkembe çorbasını çok sevdiğimden 
onu istedim.
İşkembe çorbası her yerde güzel yapılamaz.
Ama burada içtiğim çorba güzeldi ve çorbanın etleri 
koklatılmamış bol bol konulmuştu.
 Sonrasında cevizli keşli yayım yedim.
Aslında bu çoğumuzun yaptığı 
cevizli erişte.

Keş hiç yememiştim onu tatmış oldum
Yemeğin tadı tuzu da yerindeydi.
Koca perohi istedi.


Bildiğimiz mantı hamuru şeklinde açılıp 
içine süzme yoğurt ve nane konularak kapatılıyormuş.
Piştikten sonra üzerine tereyağ gezdiriliyor.
Tadına baktım.
Özellikle yer miyim derseniz hayır.
Tadı iyiydi ama ben etlisini tercih ederim.

Yöreye ait Bağlar Gazozu'nu da ihmal etmedik tabii ki.
Tercih ettiğimiz ikini içecek tercihi kiren şerbeti oldu.
Ekşi tatları seviyorsanız çok lezzetli bulacaksınız.
Beni zaten sevdiğim bir içecekti.



Kapanışı baklavayla yapalım derken 
masada gelişen sohbetin devamında
kendisini unutup çıkmışız.

Ne yapalım bir daha ki sefere olsun ...

İşte kısaca böyle.
Biraz daha ayrıntılı halini çektiğim videoda 
izlemek isterseniz  burada.
Ayrıca abone olmayı unutmayın.




SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN.....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...