10.07.2014

Kadayıf Kaplı Kızarmış Dondurma

SELAM,
kadayıf kaplı kızarmış dondurma
*
Tatil devam ederken ben bugün tanıştığım bir lezzetten söz etmek istiyorum.
Belki çoğunuz biliyordur ama benim gibi bilmeyenler de olabilir.
Bugün kadayıf kaplı kızarmış dondurma diye bir tabela görünce 
içeri girip dondurmacıyı soru yağmuruna tuttum.

Kadayıf kaplı dondurmanın yaratıcısı
Eskişehirli bir aşçı olan Zafer Karakaya imiş.

Bu dondurma paketli olarak Eskişehir'den geliyormuş.
Fritözde tek tek 20-25 saniye kadar ayçiçek yağında kızartmak yeterliymiş.
Son aşama zevkinize uygun sos ilavesi.



*
kadayıf kaplı kızarmış dondurma
*
Fotoğraf çekmekte ağır davranınca dondurma biraz eridi ama
aslında daha katı haldeydi.
Tadımdan çıkan sonuca gelince;
dışının kadayıfı dondurmayla birleşince
 enfes bir tat ortaya çıkmış diyebilirim.

İçli köfte büyüklüğünde olduğunu düşünürseniz
tam bir dondurma keyfi için birden fazla yemelisiniz.

Yemek sonrası tatlı olarak düşündüğünüzde ise  bir adet yeterli olur.
Denemediyseniz şiddetle öneririm.


Ankara'ya dönüşte bu hazır paketlerin satılıp satılmadığını da araştıracağım.
Evde denemek mümkün mü diye internette gezinirken
çeşitli kızarmış dondurma tarifleri buldum.
Daha çok dışı cornfleksle kaplı olarak yapılanlar paylaşılmış.
O şekilde denemediğim için şimdilik tarif yazamıyorum.

Ama kadayıf kaplı olanın yerini tutmayacağından eminim.
Kimbilir belki ustası bu yazıyı okur da bir-iki tüyo verir.
Neden olmasın :)

SEVGİYLE VE LEZZETLE KALIN.

EK : Ankara'da kızarmış dondurmayı bulabilir miyiz diye düşünürken Tülay Hanım'dan bir mail aldım.
Ankara'da BAMBU SANDWICH 'te hem dondurulmuş hem de yapılmış haliyle
satılıyormuş.
Adresi :Osmanlı Cad. 17/B Balgat Ankara

Bilginize...

19 yorum :

  1. Deryacığım geçen Eskişehir gezimde kızarmış dondurma yedim.Kadayıf kaplı değildi Corfleks ve badem ile kızartılmıştı ama yok böyle lezzet diyebilirim.Ben burda hiç rastlamadım.Sen bulursan banada heber veririsen sevinirim. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metro'ya bakacağım dönüşte.Belki orada bulurum.Haber veririm.

      Sil
    2. Merhaba Derya hanım,.Bloğunuzu şimdi gördüm ve üye oldum.Kızarmış dondurma arıyorsunuz.Dikmende bizim Aksu Maraş ismiyle bir işletmemiz var.Kızarmış dondurma ,Confileks li ve kadayıflı yapıyoruz ve satıyoruz.bekleriz.

      Sil
    3. Dursun Aksu bu ürün patentlidir satılmaz www.donza.com.tr

      Sil
  2. Ayy süpermiş bayıldım ama hiç görmedim satılırken..Bulsakta alsak,nasıl güzel olur..

    YanıtlaSil
  3. Bana garezin mi var Deryaaa.Ay ne müthiş görünüyo bu meret yahu!

    YanıtlaSil
  4. ewde denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba bloğunuzla biraz önce tanıştım kadayıflı dondurma yı görünce yazmak istedim bende ilk antalyada yedim ve araştırdım kibele banunun sitesinde kızartılmış dondurma var yorumları okursanız kadayıflı dondurmanın tarifini verdi ben sormuştum deneyin memnun kalacaksınız teşekkürler kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.Hemen bakacağım.Buradan da merak edenler için faydalı oldu.Sevgiler...

      Sil
    2. Merhaba. Ankarada kızarmış dondurmanın tek adresi bambu sandwich sizlere muhteşem lezzetler sunuyor. İster evlerize servis isterseniz yerimizde hizmet sunuyoruz.

      Bu sıcak yaz günlerinde dondurma yenmez mi? Peki Ankara'da kızarmış dondurmayı yiyebileceğiniz tek adres neresi biliyor musunuz? Tabii ki Bambu Sandwich...
      Osmanlı Caddesi 17/B Balgat-Ankara
      Sipariş Hattı: 0312 285 59 03

      Sil
  6. Deryacığım evde yaptım çok güzel oldu ben corfleks ile dış cephesini kapladım ama 3-4 işlemden geçiyor çok zahmetli bence Bir top dondurmayı yaklaşık 3-4 gün sonra ancak yedik.Evde yapmaya değmez bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım o kadar zahmetliyse hazırını yemek en güzeli:)Ya da dondurulmuşu alıp kızartılabilir.Sevgiler

      Sil
    2. Evet Gülten hanım,Bencede değmez.Onu hazırlaması 1 günlük işlem gerektirir.Ve hazır almasından maliyetli olur.Buyrun gelin <dondurmamızın tadına bakın,Kızarmış ve donmuş halde satıyoruz.Dikmen deyiz.

      Sil
  7. arkadaşlar tarifini soylermisiniz

    YanıtlaSil
  8. Merhaba adınız Derya sanırım eskişehir estim de fabrikamız vardır herzaman bekleriz www.donza.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz ürün patentlidir hiç kimse yapıp satamaz bu arada Donmuş şekilde satılmıyor kafe ve restorantlara sadece bulabilirsiniz teşeklürler

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...