8.09.2011

ARNAVUTLUK GEZİ NOTLARI 4 - 'EN' İLGİNÇLER

YENİDEN MERHABA,
İlk fotoğrafımız gümrükte beklerken rastladığım bayan tır şoförüne ait.İtalyan plakalı bir tırdı.Gördüğünüz gibi kenarı işlemeli perdeler,ayakta kapıönü modelinde terliklerle tam bir bayan tırı olmuş:))
Dedim ya tüm taksiler Mercedes diye,aynı zamanda böyle konforları da var.Zaten burası adi arabaların değil AUDİlerin olduğu,en mini arabanın bile COOPER olduğu bir yer. İşte bir kez gittiğimiz ve bir daha da uğramadığımız AFC...
Arnavutluk sarp kayaların,dağların olduğu bir coğrafya.O nedenle özellikle deniz kıyısı olan şehirlerinde ancak tek arabalık yollar yapılabilmiş.Hele gittiğimiz Himara'nın yolları...Denizden dağa çıktık kıvrıla kıvrıla,sonra o dağın ardına aşıp yeniden aşağıya indik.Ama bir de gelin bana sorun..
Burası Vlore'den Orikum'a giden,otellerin ve beachlerin olduğu işlek bir yol.Yolda sert kayaya toslayınca açıvermişler bir tünel,hem arabalar hem yayalar geçiyor.
Ben yürüyerek birkez geçtim.Epey ürktüm.Hem karanlıktı,hem sular damlıyordu,hemde sahipsiz elektrik kabloları sarkıyordu.
Bu arada bizim kaldığımız apartman bu tünelden hemen sonraydı....
Birçok evin,inşaatın tepesinde böyle kuklalar,,oyuncak bebekler,ayılar,köpekler asılı.Hele bir tanesinde şu lunaparkta kazanılan dev ayılardan asılıydı,görünce şaşakaldım.Ayrıca sarmısak ta asıyorlar.Sanırım mantıklı bir açıklaması vardır.
Ülkede yollar çetin,virajlı dedim ya işte bu virajlarda böyle haçlar,resimli mermerler,isimli küçük taşlar var.Bir kişinin kaza yapıp öldüğü yere yakınları böyle anıtlar yaptırıyormuş.
Hep arabada denk gelip görüntüleyemediğimden dert yanınca eşim 'üzülme,yarın Himara'ya giderken çekersin.O yolda birsürü var' deyiverdi.Nasıl yani dedim,nasıl bir yola gidiyoruz???Gerçekten de hemen her virajda anıtlar doluydu.Bana göre kazaları caydırıcı değil aksine sinir bozucu birşey.
Şimdilik bu kadar olsun...Meraklısına
DEVAMI GELECEK........

2 yorum :

  1. Hakikaten çok ilginç yaa:)

    YanıtlaSil
  2. Evet o kukla dediğiniz şeylerde benim içinde çok ilginçti. Ben savaşın izlerini çocukların taşıdığı için böyle bir davranışta bulunduklarını düşündüm.Gerçek nedir bilmiyorum tabii... Gerçi inanışları ile de ilgili olabilir çünkü O çevredeki her ülkede hem sırp hem Arnavut hemde Boşnak nüfus var ve bunların bir kısmı müslüman olsa da bir kısmı hıristiyan. Bilemeiyorum ilgisi olabilir mi?

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...