7.09.2011

ARNAVUTLUK'UN 'EN' LEZZETLİLERİ(Arnavutluk Gezi Notları3)

SELAM...
Son gece Tiran'da Taiwan Cafe'de yediğimiz yemekle başlayalım.Roka yatağında,parmesan peynirli biftek.Süperdi.
İşte bu da özellikle oğlumun yemeye doyamadığı tatlı;TRESLECHE(treleçe)...Üç farklı süte bandırılmış kremalı ve soslu bir kek.Tadı gerçekten güzel.En güzel yapan yer ise Vlore'de Arjoli Cafe...
Güneşin gerçekten harika battığı SUNSET BEACH'in restaurantında tadı damağınıza yapışıp kalan balık çorbası.....
Yine SUNSET'te risotto eşliğinde ,özel sosuyla şefin biftek tabağı...
ORİKUM'da ilk gittiğimiz plajın restaurantında yediğimiz kızarmış
deniz ürünleri..Yerin adına dikkat etmemişim.Biz oraya ilk gittiğimiz yer diye 1 NOLU diyelim:))
Hemen hemen yemek yediğimiz yerlerin hepsinde yemeğin yanında gelen kızarmış,z.yağlı ve kekikli ekmekler... HİMARA'da gezmeye gidip 1 gece kaldığımız otelde yediğimiz karides güveç...
Bunlara ek olarak bol bol pizza ve spagettiyi de eklemeyi unutmayalım.Her ikisinin de çok çeşidi var.Ama biz en çok kaşarlı,domatesli pizza ile yine domatesli ya da deniz ürünlü spagettiyi tercih ettik.İşin içine et olayı girdiğinden seçimlerinizi dikkatli yapmak gerekiyor.Riske atmamak için bildiklerimizi seçtik biz de....
Peki ne yoktu derseniz;hamburger,tost,poğaça vb. şeyler hiç yok.Hani şöyle atıştırıp ta karnımı ayaküstü doyurayım derseniz işiniz zor.Sadece bol bol börek var ama bana çok yağlı geldi.Şöyle simit-ayran olsa da yesek diye az söylemedik hani:))
Yediğim içtiğim benim olsun demedim,paylaştım.Meraklısı için gezdiğimi de anlatacağım.
SEVGİYLE KALIN...
*************
DEVAM EDECEK.....

1 yorum :

  1. Gezinin benim için en acı kısmı yemekti, çok aç kaldım. çok şeyi beğenmedim Atalarımın oradan gelmesine rağmen damak tadımız hiiiç uymadı

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...