9.09.2011

ARNAVUTLUK GEZİ NOTLARI-SON-

SELAMLAR YENİDEN...

Yaza yaza sonuna geldik.Biliyorum tarihiyle,yapıtlarıyla ilgili birşey yazmadım.Diğer gezi yazılarında herkes çokca anlatmış zaten.

Eşim orada 4 aydır kaldığından daha derinlemesine bir gözlem yapma şansım oldu.

*

Tiran'dan Orikum'a kadar insanlar İtalya etkisi altındalar.Zaten insanların çoğu orada çalışıyor.

*

Orikum'dan güneye gittikçe yani Himara ve Sarende tarafına nerdeyse Küçük bir Yunan kasabasına geldiğinizi sanıyorsunuz.

*

Öyle denildiği gibi Osmanlı etkisi falan da görmedim.Türk olduğunuzu duyunca boynunuza falan atlamıyorlar.Zaten ağırkanlı ve az tepkili insanlar.

*

Bize benzer kelimeleri 'haydi' ve 'avaş avaş' diyorlar yavaş anlamında.Minibüsçü bağırıyor 'HAYDİİİİ VLORAAA...'

*

Çoğunluk İngilizce bilmiyor,birazı da İtalyanca bildiğini iddia ediyor ama çok ta anlamıyor.O nedenle anlaşmak epey zor.Neyse ki menülerde ingilizce isimler yazıyor.

*

Tiran'daki taksiciler ve ülkenin güneyindeki restaurant çalışanları İngilizce yönünden anlaşılabilir seviyede.

*

Ülkede Tiran dışında belirgin olarak Hristiyanlık öne çıkıyor.Bayramda sadece ilkgün tatildi.

*

Ülke insanları maddi zorluklarına karşın belli yönlerden çok gelişmişler.Özellikle kadınlar çok modern ve nerdeyse araba kullanan erkeklerden daha çok kadın var.

*

İşte Arnavutluk hikayemiz burada sona erdi.Ben eşim orada olduğu için gitmiştim.Normalde aklıma gelip te gitmezdim heralde.Yine de yolu düşecek olanlar için yararlı olacağını sanıyorum.Çünkü ben gitmeden önce epeyce blog taramıştım:))

SONUÇ:Güzel ve eğlenceli bir tatil oldu...Uzun zamandır gülmediğim kadar çok güldüm mesela...Uzun zamandır gezmediğim kadar çok gezdim....Bambaşka bir boyuttaymış gibi,yaşamın tüm sıkıntılarından uzak....Dönüşü uçakla yaptık.Arnavutluk 1 saat içinde ardımızda kalıverdi.İşte öyle...

2 yorum :

  1. ne iyi etmisiniz ne de guzel gezmi$siniz

    YanıtlaSil
  2. Hımmm bizde 2009 da gitmiştik balkanlara.. Biz Bosna'dan başlayıp sırbistan, karadağ,Makedonya, Arnavutluk şeklindeydi. Normalde yurt dışı seyehatlerine gitmek istemiyorum ama bayılarak gittiğim tek geziydi. Çok şaşırmıştım çünkü çoook kişi Türkçe konuşuyordu ve çok sıcak karşılanmıştık, Türk olduğumuzu öğrenince durdurup sohbet ediyorlardı, çok mutlu dönmüştüm geziden ama demekki oralarda yaşamak farklı...

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...