25.09.2014

Etli Patlıcanlı Pilav

patlıcanlı etli pilav

SELAM ;
Okul,hastalık,koşuşturma derken blog yazma konusunda tembellik ettim biliyorum.
O zaman arayı soğutmadan başlayalım.

Annemin bir televizyon programından aldığı tarifle
yaptığım pilavı paylaşmak istiyorum.
Güzel ve lezzetli bir tarif oldu.

Malzemeler ;
  • 2 su bardağı pirinç
  • 4-5 adet patlıcan 
  • 250-300 gr. kuşbaşı et
  • 2 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağı
  • Kızartmak için ayçiçek yağı
  • Tuz ve diğer baharatlar
İlk iş olarak alacalı soyduğumuz patlıcanları şerit halinde

kızartmakla başlayın.
Kızarınca bir havlu kağıt üzerinde yağını süzdürün.


Kuşbaşı eti 1 kaşık yağda kavurup suyunu çektirdikten sonra
üzerine sıcak su ekleyip pişirin.
Tuzunu pişmesine yakın eklerseniz et daha yumuşak olur.
Eti soğanla kavurarak ve domates ekleyerek te yapabilirsiniz.
Biz de yemek seçiciler olduğundan ben sade pişirdim.


patlıcanlı çevirme pilavı

Sonra bir tencereye patlıcanları kenarlarından taşacak 
şekilde dizin.
Üzerine pişmiş olan eti koyun.
Yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri de ekleyin.
Üzerine 1 kaşık tereyağı koyun.
Patlıcanları pilavın üzerine kapatın.
3 su bardağı sıcak suyu (et suyundan koyarsanız daha lezzetli olur.) ekleyin.
Kısık ateşte pişirin.
Demlendirdikten sonra ters çevirip servis tabağına alın.

Etli patlıcanlı çevirme pilavı kolay ve çeşitlendirebileceğiniz bir tarif.
Önerebileceğim tek şey pilav için kullanacağınız tencere çok derin olmasın.
Ben önceden bunu düşünmediğimden ters çevirirken
biraz dağıldı.
Yine de lezzetinden dolayı kimse şekline takılmadı neyse ki.

Şimdiden afiyet olsun.

SEVGİYLE KALIN.


1 yorum :

  1. çok iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...