15.03.2013

ÇAYIN ARKADAŞI KISIR

SELAM HERKESE...
Bugün Ankara dahil çoğu yerde şiddetli bir lodos var.Lodosun gözü yaşlıdır,yarına da yağmur yağar.Hafta sonu için yapılan planlar da suya düşer:)
Dün İNTİKAM dizisini izlerken içeceğimiz çaya eşlik etsin diye yaptım kısırı.Ben evlenene kadar nerdeyse hiç yememiştim kısırı.Biz de çok yapılmazdı.Annem de çalıştığı için günlere falan da gitmezdik.
Ne zaman ki evlendim ve Elom'la tanıştım kısır macerası da başladı.Elo hamileliği süresince nerdeyse sadece kısıra aşerdi.Hemen hergün yapardı.Eee ben de yanında epey staj gördüm:)
Herkes farklı şekillerde yapıyor..Benim kısır tarifim ;
1 su bardağı köftelik bulguru yıkayıp kapaklı bir kabın içerisine alıyoruz.Sonra 1,5 yemek kaşığı salçayı bu bulgurla iyice karıştırıyoruz.Sonra 1 su bardağı kaynar suyu bulgurun üzerine döküp kapağını kapatıyoruz.Yaklaşık 15 dk. kendi halinde şişmesi için oracıkta bırakıyoruz..
İç malzemeleri bence zevkinize kalmış.Örneğin eşim çiğ maydanoz yemediğinden ben onu eklemem.Kıvırcığın göbek kısmından çıtır yapraklarını,taze soğanın beyaz kısımlarını,çekirdeği çıkarılmış domatesi,kornişon turşuyu minik minik doğrayıp bulgura ekleyip karıştırırım.Kısırı yerken çıtır çıtır olsun isterim ben.
Tabii ki baharatları,tuzu,zeytinyağı,limon ve nar ekşisiyle muhteşem bir hal alır.
Bizim milletimizin yemek kültürünü seviyorum.Bir bulgurdan bile kaç çeşit yemek yapmışız.Nasıl yaratıcı bir kültür.
İşte kısır maceram da bu şekilde...Dediğim gibi işin ustası değilim ama canım çektiğinde yapacak kadar biliyorum işte.
SEVGİYLE  KALIN....



5 yorum :

  1. mmm...nefis görünüyor.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    dünkü havadan sonra bugün muhteşem bir hava var Ankara da ama sanırım yeniden soğuyacakmış. Artık yaz gelsinnnn diyorum.Hayırlısıyla tabii ki.
    Ellerine sağlık. Kısır nefis görünüyor.Ben salçayı soğanla kavuruyordum bulgurun içine koymak iyi fikirmiş. Bir daha ki sefere bunu deneyeceğim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Kaşık kaşık yerim ben :)) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Kısır hakkında bir küçük not da ben düşeyim; kısır etsiz bir yiyecek olduğundan, adına kısır (verimsiz) demişler. Oysa ki, hem pratik, hem doyurucu, hem faydalı..Selamlar..

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım ben kısıra. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...