27.06.2014

Ausfahrt


SELAM,
Yabancı dil bilmeden yurt dışı gezisi yapmak zordur.
Bir çok kişinin İngilizcesinin
"anlıyorum ama konuşamıyorum" düzeyinde olduğunu düşünürsek
yanında dil bilen birisinin olması şarttır.

Hadi diyelim ki anlayıp biraz da konuşuyorsunuz,
benim gibi hep anadili İngilizce olmayan 
ülkelere gitmişseniz ne olacak?

Onun da çareleri bulunuyor elbet.


Örneğin Arnavutluk'ta İngilizce konuşan sayısı azdı.
Ata ile minibüse binerken gideceğimiz yerin adını söylüyorduk.
Şoför kafasını sallarsa biniyorduk.
İneceğimiz zaman da avucumdaki paraları uzatıyordum,
şoför içinden seçip alıyordu.

Yine Arnavutluk'ta lokantada istediğim yemeği
menüde bulamayıp garsonla da anlaşamayınca
masalardan birine gidip işaret etmişliğim vardır.

Madrid'deki pansiyonun hiç İngilizce bilmeyen sahibiyle
neredeyse sessiz sinema oynayarak 
derdimi anlattığımı ise daha önce de yazmıştım.

Ausfahrt'ın hikayesi ise şu...

Frankfurt'ta uçaktan indim.
Almanca da bambaşka bir dil.
Tabelalara bakıp birşeye benzetmeye çalışıyorsun olmuyor.
Neyse insanların peşine takılıp çıktım.
Çıkışta iş için orada bulunan arkadaşım beni karşıladı.

Arabayla Kaiserlautern'e doğru yola çıktık.
Yolda ara ara "Ausfahrt"
 tabelası görüyorum.
Bu ne demek diye sorunca arkadaşım
bir anısını paylaştı.

Yine böyle Türkiye'den gelen arkadaşını karşılamış.
O da benim gibi sormuş.
Bizim arkadaş ta 'Almanya'da bir şehir' diye yanıtlamış,
Saatlerce yol gitmişler.
Adam şaşkın, şöyle demiş;
"Ya bu Ausfahrt denen yer ne büyükmüş,
o kadar yol gittik,
şehire her yerden giriş var."

Kahkaha kopmuş.
Ben de anlamını öğrenince epey güldüm.

Ausfahrt çıkış anlamına geliyormuş çünkü.

Neyse efendim bilmemek ayıp değil.
Hem tecrübe kazanmadığın geziye gezi mi denir :)

SEVGİYLE KALIN.


9 yorum :

  1. Ahahahaha yurt dışındaki dil anıları zaten tam kopmalık. Kırk yıl düşünsem "Ausfahrt"ın anlamının "çıkış" olduğu aklıma gelmez. İşin garibi ben Barselona'da İspanyolca su istememe rağmen aval aval bakmıştı adam. İspanyolca agua, Katalanca'sı da aigua sanırım. Bir "i" yüzünden miydi bu tavrı arkadaşım!. :D

    YanıtlaSil
  2. Her dili bilsek ne güzel olurdu...

    YanıtlaSil
  3. En azından bir dili birazcıkta olsa bilmek ve anlamak gerekiyor. Yoksa hakikaten donup kalıyor, aptallaşıyorsunuz. Ben yurtdışı gezilerine kızımla giderek bu dertten kurtuluyorum :))

    YanıtlaSil
  4. çok tatlııııııı :) exit gibi amerikanyadaki:) highway'den exit'e girmezsen o şehre giremiyon bi türlü :)

    YanıtlaSil
  5. 2 dil biliyorum, öğrendikçe diğer dilleri algılamak kolay olsa da. İnsanlar her zaman anlaşmanın bir yolunu bulur, katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. bebicim Türkiyede türkçe bilmeyenleri sayalım mı.İçimiz rahatlasın asdf

    YanıtlaSil

Yazıya uygun hesabı seçip yorum yapabilirsiniz.Hiç bir hesabınız yoksa yolunuza ADSIZ 'ı seçerek devam edin lütfen.Teşekkürler :)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...